Oh happy days!

Nu har jag suttit denna lördag och läst kurslitteratur - för att det är så jävla intressant! Retorik A rocks, hitills. Läser om Shakespeares pjäs Julius Ceasar och de berömda talen mellan Brutus och Antonius. Fascinerande! På vår första föreläsning fick vi gå igenom delar av Obamas tal i Iowa och lite ytligt analysera det. Plus att vi fick läsa talet som Nixon skulle ha hållt om inte Armstrong&Aldrin hade överlevt på månen! Haha, väldigt amerikanskt och metaforiskt. Lite läskigt att dom var förberedda på att dom kanske skulle dö.

Har upptäckt tradera.se... Har precis budat på Aladdin på dvd. Håll tummarna! Auktion känns så busigt på något sätt!

Secondhandshoppingen har slått över något. Men det handlar bara om skitsummor. Och det gör mig glad. Har tagit lite bilder på mina senaste fynd. Jag älskar att samla på mig grejer som jag kanske kommer ha användning för någon gång. Börjar tycka synd om min pappa som ska komma och köra flyttlasset i sommar.

Jag umgås mest med Henrich för tillfället då Kristian har tentapluggat. Men det ska det bli ändring på tycker jag. Nu har två av mina finaste vänner kommit in på sjuksköterskeutbildningen - Isabel och Kristian! Det finns hopp för sjukvården i det här landet! 

Kristians farfar har dött och lämnat efter sig en 9årig skelögd chihuaha (eller hur faan det stavas) som heter Linus. Någon som vill ha honom? Han är kräver skogspromenader, romantiska middagar och mysiga hemmakvällar. Det skär i mitt modershjärta, jag vill ta hand om det lilla livet! Men det går inte som jag bor och har det nu. *Blinkar till min mamma som läser min blogg, snäällaa, han är ju så liten och behändig! Kan vi inte adoptera honom?*

Har lyckats gräva upp lite Tramsesbilder. Håll till godo.


    
Intro till spex. Något av det jobbigaste jag gjort. Stå som uttråkad staty i 40 minuter. Inte så jävla bekvämt.

  
Aaah, det nubiska folket. Och Henrich visar rumpan.


Ett par gamla hockeyhandskar. JOFA!

 
Ett nytt duschdraperi, lite mer kulör!


Ganska skrikig klänning men med snygg passform.


En tallrik så grön gör maten skön.

  
Min fina röda resväska och giraffen Grogatjoff.
Nu får ju inte jag borra i väggarna men en dag...


Såhär kan det se ut när man läser något intressant.


Och just det, grattis Jenny på din födelsedag!
Jag ringde förut och sjöng litegrann för dig, men märkte efter samtalet att jag hade mest pratat om mig själv! Usch, jag gillar inte när jag kommer på mig själv med sånt!

Jag gräver upp ett gammalt foto så får vi se om du stämmer mig eller inte... :)



Kommentarer:
Postat av: u

Jag diggade starkt giraffen :D är det hängkrokar på den? :P

Postat av: IKMK

Jag tror jag tittade på den där klänningen (om den inte liknar nån bara, är den köpt på Myrorna?) och tänkte "den här skulle Raukan vilja ha".

2008-01-20 @ 12:00:46
Postat av: u

hehe, nja jag vill inte skirva vilka det blir i bloggen än, vill veta vilken jag ska vara med i först ;). men eftersom att du är du kan jag förmedla hela utbudet till dig:

Mia och Erica ska sätta upp Gökboet (mitt förstahandsval ;)). David, Valle och Amanda sätter upp Blues brothers revival (musikalen). Carl-oscar kör på K+M+R+L (av Mattias Andersson) och Emilia och Clara ska modernisera Rasins fedra (med risk för felstavning). That's the smaskiga faktan :D

2008-01-20 @ 16:07:27
URL: http://browneyedgirl.blogg.se
Postat av: Maria

Hjälp.. Var typ ett år sedan jag tittade in på din blogg,och nu sitter man här och bara läser och läser.. Meow, du kanske inte bryr dig så mycket eftersom jag bara är ett av några random junisbarn,men woha vad du är en härlig människa!

2008-01-21 @ 13:48:09
URL: http://www.litensotgris.blogg.se
Postat av: Bischeon

I love this page.

2010-10-06 @ 10:42:35
URL: http://bischeon.blog.ca

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits