Där ska jag bo.

Tallundsgatan 3 i Visby. En etta på 42 kvm. Med litet kök och ugn som jag längtat efter! Och det lilla matsalsrummet funkar lika bra som sovrum. En 1,5 kan man säga. Läget är väldigt bra för mig. (Julia, det ligger typ vid Gandhi!) Nära till stan och Visby träningscenter och dansskola.. :) Havsutsikt! När jag var och tittade på den låg havet och glittrade utanför mitt fönster. Och jag fick den. Lyckos mig.

Idag har jag varit på två mycket intressanta seminarier på Almedalsveckan. Först frukostseminarie med IOGT-NTO, Fryshuset och Chaplinnätverket, för vuxna barn till missbrukare. Charlie Chaplin var ju ett väldigt känt barn till missbrukare. Benny Haag var där och som vanligt, en pärla. Jag gillar verkligen Benny Haag. Inte bara för hans engagemang fär missbrukarbarn, utan även som skådespelare och människa (speciellt tyskaläraren i Kenny Starfighter! Min fascination för denna tvserie är outsinlig). Samma sak med Fryshusets Anders Carlberg och IOGT:s Anna Carlstedt, så himla bra människor. Anders behöver inte säga mycket för att jag ska garva. Han har en utpräglad stockholmsk dialekt så han blir komisk, på ett bra sätt såklart. Efter detta berörande seminarie om barn till missbrukare gick vi till nästa. IOGT, Junis och UNF höll i tre olika presentationer i rummet mittemot. IOGT om kommunal alkoholpolitik, Junis om sin rapport om kommunens stödgrupper för barn till missbrukare och UNF om folkölsfrågan. Fullsatt lokal. Ikväll är det Mona Sahlin med Henrick Schyffert som förband. Yeehaa!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits