En fara med mig.

Något som är lite lurigt med mig är att skjuta upp saker och ting. Nu ringde Elena och ville träffas 11 istället för 10. Då lägger sig hela min fascistiska morgondisciplin att hinna dit till 10 prick. Sitter och slösurfar. Lyssnar på icke-medeltida musik. Men projektet finns i hjärnan hela tiden.

Tänk att jag har levt med det sen september. Fick första glasklara visionen på färjan när jag skulle flytta till Uppsala. Grep tag i närmsta spypåse, slet pennan ur min korsordslösande faders hand och började skriva. Idén håller ännu. Jag brukar ta fram den spypåsen ibland och fnissa lite. Kreativ process á la kräk.

De senaste dagarna har gått till att köpa tyger, göra schema och nu ska jag åka till ÖB och köpa 100 maschaller, 15 flaskor lampolja och några handdukar. Spännande att ha en budget för första gången. Man kan faktiskt handla saker.

Ikväll blir det premiären på Romateatern. Revisorn av Gogol. Klassisk förutsägbar fars.. :) Kanske ingen recension, men nog kommer lite intryck att publiceras här. Är man en kulturtant måste man ha en åsikt om den lokala arenan!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits