Vad händer om man inte skriver nån rubrik?

"Sekund ett när jag såg dig tänkte jag att vi borde vara kompisar alltid."
Ibland är det mysigt att spara utdrag ur msnkonversationer.

En sedvanligt galen personalfest med Donner. Jag älskar mina kollegor. Ska inte utelämna någon eller berätta vem som var fullast. Ho, ho. What happens at our partys, stays at our partys. And in our sweet memories. Jag kan nämna saker som australiensisk sandbaseball, överförfriskad beatboxing och valser som nästan kvaddade inventariet. Hösten 2008. Starten på något nygammalt. Men ack så spännande!
Jag förstår inte varför man väljer att inte gå på Donnergymnasiet. Faktiskt. Det är en skola som verkligen måste kämpa för att få sina elever. Och som dom jobbar. Den kommunala skolan får så himla mycket gratis. Unga väljer per automatik stan före landet och stor skola före liten skola. För mig var Donner helt rätt. Efter en månad på den kommunala skolan ville jag inte vara med längre. Jag grät och grät och funderade på att hoppa av gymnasiet. Då åkte jag med min dåvarande granne som var lärare på Donner och hälsade på SP1 när dom hade engelska i språkhuset. Jag hade hittat hem. Jag visste inte att skolan kunde vara en oas, en trygg och fast punkt där man tog lärdomar för livet. Och alla dessa spridda skurar av personligheter. Donner är som en glass, som Hugo sa i sitt tal på balkongen på studenten anno 2008. Med så många olika smaker och stommen är "fyllig och intressant" (typiskt störtcharmig Hugoformulering), struten är lärarna och all personal.
"Jag är så glad att jag hamnade i denna vaniljsmakande smet!"
Är du född 92 eller senare? Fundera på Donnergymnasiet. Det kanske inte passar dig, men ge det lika mycket chans som något annat. Du kommer att bli sedd i tre år av människor som bryr sig.  På senare tid har vi börjat sakna fastlandselever - kom hit! Gå gymnasiet på Gotland! Exclusive! :)

Var ska jag bo i höst? Mystiken tätnar. Kommer jag få någonstans att bo?

Det kan inte vara lätt att vara mor till en drömmare. Jag måste besöka den där så kallade verkligheten lite oftare.





Ljugarn.


La Kamilla var vackert pyntad inför strandaktiviteterna.


Jag tog clownbilder på ganska många.
Eftersom jag värnar om integriteten blir det inga bilder på övrig personal.


Haha!

Kommentarer:
Postat av: job

ack, jag gjorde exakt likadant! en månad på säve och sedan ut med en granne (nästan... Isaac) till Donner, sedan fast för evigt.

2008-06-15 @ 01:15:33
Postat av: jools

Postat av: jools

oj blev lite fel där.... harkel

skulle bara säga... FAN VA DU KLÄR DIG BRA I CLOWN NÄSA!!!!

2008-06-16 @ 10:19:47
Postat av: Thomas P

2008-05-15 17:49:29 ;)

2008-06-23 @ 01:40:11

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits