Om att plugga och känna sig som en påse skit.

Så pluggar jag på en söndag. Har gjort en del under veckan, inte så mycket som jag borde men ändå. Min hjärna och mitt hjärta har båda flytit ihop till små odramatiska geleklumpar. Too much they say.
Min hjärna undrar hur jag ska klara av allt som ligger framför mig. Mitt hjärta undrar hur lång tid det kommer ta innan jag hittar någon som jag faktiskt vill ha så mycket och så uppoffrande som det borde kännas. Och om jag kommer hitta den styrka det krävs att lägga mitt liv i någon annans händer. Att vara mig själv helt och fullt med någon. Somliga säger att dom inte får något grepp om mig. Jag är hal som en ål (vilket är en metafor! 1p på retorikprovet får jag iaf!)

Lekte fram en dans i morse till en Darinlåt. Det var roligt och svettigt. Och allt baserat på linen "...you only get one shot" - pang!

Gårdagens rysare kunde ha gett mig pengar. Jag sa innan att mina älsklingar Sibel och Nordman skulle gå vidare. Men nej nej, jag vågade inte sats pengar jag nej... Nu är det bara den svårtippade finalen kvar. Det kan verkligen gå hur som helst, ingen är självklar! Det är det bästa finalstartfältet sedan.. jaa.. 2004? Det kommer bli en otroligt spännande lördag! Bara en vecka kvar nu. Jag har massa personliga favoriter. Jag kan dela upp i starkare och svagare på Idakänsloskalan:

Starkare
Sibel
Nordman
Rongedal
Sanna Nielsen
Linda Bengtzing
Christer Sjögren (you heard me)

Svagare
Frida feat. Headline
Charlotte Perrelli
Amy Diamond
BWO

Dock har samtliga bidrag extremt stor vinnarpotential! DET KAN GÅ HUR SOM HELST!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits