På en ö i en Östersjö.

Det känns som att jag bor här. Idag när jag gjorde frukost slog mig tanken hur snabbt man anpassar sig. Det kändes som att mitt liv i Uppsala var totalt avlägset långt borta. Lite läskigt hur snabbt Uppsalalivet försvann från mitt närminne. Det kommer nog inte bli så svårt att flytta ändå.

Vad har jag hunnit med mina dagar här? På tisdagen hade jag både frisör och tandläkartid inom loppet av en timme. Skönt att båda var belägna på Gråbo. Drog av en bit av håret hos Gullvi, den enda någonsin som fått sätta saxen i mitt hår (förutom mig själv då luggen trilskas). Sedan cyklade jag till tandläkaren på Gråbo. Fick en bra genomgång av min gamla klasskompis Agges mamma. Fick tips om hur jag ska borsta tänderna - hålla tandborsten som en penna och vinkla 45 grader - och att när jag äter citrusfrukter eller dricker juice så ska jag dricka vatten till och absolut inte borsta tänderna direkt efter. Man lär sig. Så petade hon en massa. Obehagligt men nödvändigt.
På kvällen var det årsmöte med Junisföreningen 357 Wisborg. En liten men tapper skara tog beslut om vad som ska göras under året och ny styrelse blev tillsatt. Eftersom jag tackat ja till en plats i distriktets styrelse var det kul att kolla vad som händer i föreningen.

Igår onsdag tog jag en tidigt-på-morgonen-sväng till Donner. Träffade fina kollegor och fina elever och fick på papper att jag har minst 50% jobb där från och med augusti 2008. Wuuhuu! Jag älskar den platsen och de människorna. Kan inte säga det tillräckligt. Efter lunch åkte jag med Hotell&restaurang-Jöns och några snacksaliga elever (väldigt spännande debatter längs kuststräckan från Klinte!) till stan och UFmässan. Där mötte jag upp Viktor och vi såg oss omkring. Tittade på alla företagen och pratade med de vi kände. Sen gick vi till Lekstugan och letade present till ett visst mars-barn som fyller år snart. Men där var allt så pojk och flickindelat och snuttefierat att jag inte köpte något utan lekte lite med kameran bara. Promenad till Korpen där Viktors familj fikade och så fick jag skjuts hem. Flörtade lite med baby Agnes som är så fantastiskt fin.
På kvällen blev det IOGT-NTOlokalen och en efterlängtad Maffiakväll! Den kom igång sent då några av pojkarna hungrade efter pizza och hade svårt att få tummen ur för att beställa det. Men det var trevligt ändå! Några nya ansikten, eller, ett nytt ansikte och lite veteraner. Det blev en rolig omgång med hemska sätt att dö på och jag fick vara borgmästare med stark hybris. Byns invånare på 10 personer dog en efter en och maffia vann första ronden. Andra ronden tog det goda hem segern och vi avslutade maffiakvällen.
Något som är roligt är hur man funkar i olika kretsar. Hur jag är som person i föreläsningssalen, hemma i köket hos mamma och pappa eller som igår, hur jag är när jag är med UNF Gotland. Sociala kameleonter är vi allihopa!

 
Eleonor har bakat tårta! Så roligt när ens gamla teaterbarn själva blir ledare.
Då har man fan gjort ett bra jobb!

 
Utanför vårt nya konsert&kongresshus Wisby Strand.
Suck. Jag förstår inte viss modern konst.
Det här känns som ett stilbrott när det vackra havet och Almedalen omringar denna byggnad.

     
Leksaker är för himla roligt.

  
Så hittade jag en rolig spegel.

  
I bilen var Agnes lite trött och kinkig. Annars är hon en glad liten skit.

Kommentarer:
Postat av: Jobjörn

jag tycker allt att du varit den Ida jag känner i alla sammanhang jag träffat dig i - vilket är åtminstone unfare, junisledare/junisårsmötesdeltagare och lärare

2008-03-20 @ 13:22:19

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits