Skottårsbal!

Om man ska gå på bal, då måste man ju gå på bal på ett rosa slott! Snerkes nation!

Det började med förberedelser hemma. Anna M var snäll nog att ta sig an mitt tjocka hår. Vilken pärla hon är! Hon fick till en enkelt snygg inbakning i nacken. Finns tyvärr inte dokumenterad. Sen kom Henrich och vi berömde varandra, artigt och högtravande, hur snygga vi var. Jag i min la grande pompösa prinsessdröm och Henrich i Kristians frack. Sen släntrade vi vidare, i våra fina masker, till Universitetshuset. Där var det fördrink. Alla var så vackra! Långklänningar och masker. Varför är det skottår bara vart fjärde år?! Det är upprörande när man fått mingla och njuta av dessa tyger, masker och mystik en kväll.  Man vill ha MER!
Dock kvällens något upprörande, vilket inte gjorde mig så upprörd just då, kansker mer förvånande, är att det inte serverades alkoholfritt på fördrinken. Jag har inte råkat ut för det på flera år. Jag blev helt paff. Speciellt svaret:
- Nej, förlåt, men vi måste ha glömt det!
Hon var i och för sig trevlig i all stress, men det kändes lite konstigt. Hur alkoholen genst blev en norm och att jag var konstig som inte följde den. Som sagt, jag blev inte så upprörd utan mest förvånad.


Nu har jag lite bråttom, ska till Gunsta och ha hemmakurs med mina kids. Två teaterpedagoger från Wendelsberg har kommit hit för att lära oss dans! Maria och Katrin i Show2. Jag blir lite nostalgisk när jag tänker på att det var jag och David förra året. Och jag och Oscar åkte till Ljungby.

Men fortsättning om balen kommer kanske ikväll... Håll till godo!

Så upp å nicka,
sockerdricka!

  
  

Kommentarer:
Postat av: jenny

Å vad fina ni var! Skorna oxå! Som en riktig prinsessa!
puss

2008-03-01 @ 15:50:16
Postat av: jenny

Ida, förut hade du ju egna bilder längst upp på bloggen..Har sett massa bloggar med egen design men jag fattar inte hur man gör. Kan du förtälja?
FRONDA Ida! En slemmis! Tacka vet jag NORDMAN! Där snackar vi MAN! :D
Puss på dig

2008-03-01 @ 21:56:48
Postat av: victoria

Du är så vacker Ida!

Postat av: Andreas

Hmm, konstigt att dom inte hade någon alkoholfri fördrink, det har det mig veterligen alltid funnits tidigare. Vilken miss.

2008-03-02 @ 17:09:53

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits