Det är inte lätt att vara människa.

Nu diskar jag och har packat klart. Umeå, nästa! Ännu en barnteaterfestival att avverka. 145 personer anmälda allt som allt. Det kommer bli galet. Men roligt! Ska sova i masslogi för första gången på år och dar.

"Jag har bestämt mig". För att citera pjäsen Och som vi spelar med våra kids nu, där en av karaktärerna säger att "jag ska inte bli ihop med någon förrän jag fyllt 23". Fast tvärtom, jag ska inte bli ihop med någon EFTER jag fyllt  23.  Så känns det. Jag försöker tänka mig i situationen att faktiskt träffa någon. Men jag kan inte se det. Kan inte se mig i tvåsamhet. Förut var det så självklart. Det är det inte längre. Jag kanske inte är skapt för det där med att vara i team. Par. Två och två. Hand i hand. När jag tänker på att ge mig själv till någon blir jag rädd. Och motvillig. Frihetsberövad. Fast.
Det kommer väl kanske en dag då jag får känna så igen. Tills dess skiter jag i konstruktionerna och byggnadsinstruktionerna.  Jag bygger ihop min egen IKEAmöbel, utan manual. :)

Lyssnar på R. Kelly och undrar om han gör musikvideor för att få taffsa på kvinnor i hans egen ålder. Men sjunger som en gud, det gör han. Med eller utan pedofili.

Så. Umeå nästa.
Och jag ska glömma allt med kärlek som var. För stunden, för livet. För Sverige i tiden.

Kommentarer:
Postat av: Ida

Umeå is tha shieeet!

Postat av: Älgjäveln

Alltså IIIIIiiidaaa! Jag har jobb som volontär i Norge! Vill jag ha det? Eller vill jag gå show?! Whatever... tänkte säga att panikångest är kanske inte långt ifrån sanningen. Och otur... Nu ska jag ut och sola i göttvärmen. Åt sushi häromdagen... *mums* och för övrigt är det inte min idé att kalla mig älgjävel. Men jag tyckte det var lite kul.

Snart får vi leka igen!

Kramar om

2008-05-03 @ 11:48:48
URL: http://nenny85.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits