Göteborg.

I torsdags åkte jag för 500 kronor till min gamla hemstad Göteborg för att träffa vänner och se på teater. Igår kom jag hem. Göteborg - Stockholm för 6 kronor. Rena rånet. Tradera rules!

På torsdagskvällen gick jag och bästa Towe och handlade kyckling och potatissallad. Så gick vi hem till henne och pratade om allehanda ting. Hon pratade lite om hur hon upplever att jag utelämnar mig själv på bloggen. När jag kollade min mail när jag kom hem igår så hade ett gäng på tre sociologstudenter hittat min blogg och ville ställa frågor om hur jag upplever bloggandet som stressmoment. Det är ett bra ämne för en c-uppsats.

Fredag. En heldag på stan. Ärendet var tokshopping utan att titta på prislapp. Hittar man något när man har en så stark utgångspunkt? Näh. Det blev ett par byxor och en tröja på rean på H&M. Framåt kvällningen letade jag upp 6:ans spårvagn och åkte ut till den alltid så promiskuösa Johanna (som spelade min mamma i farsen, remember?). Där fick jag se hennes ungkvinnslya och sedan tog vi oss mot Mathildas crib där värdinnan själv plus långtifrånresta Kristin väntade. På vägen plockade jag och Johanna upp varsin pizza som vi råkade få med oss gratis. Vi inbillade oss att det var för att vi var så snygga och inte för att det rådde förvirring vid disken. Hos Mathilda skrattade vi en del och pratade gamla minnen. Mathilda tillagade en mumsig rabarberpaj (jag vill gifta mig med henne litegrann) och sen bar det hem mot Towe och den enorma madrassen på golvet.

Lördag. Wendelsbergs Teaterfestival. Inledde med att se kollaget Ei Saa Peittää. Det var Patricia och Josefinehumor all over och jag ville adoptera en av karaktärerna. Efter det såg jag Vildväsen. En liten emopjäs med DiLevavibbar. På slutet sjöng dom Snövit. Den som jag och Victoria sjöng i vårt c-projekt, Sagan om Allis. Jag blev sjukt nostalgisk och tittade upp mot taket. Visst satt dom kvar, krokarna vi hade monterat för stolen som hissades ner. Jag blev rörd. Hoppas dom får sitta där i all evighet.
Som final på dagen såg jag slutproduktionen Gökboet. Och jag blev så imponerad. Av Emil, Simeon, Anna, ja tamejfan nästan alla var i sitt esse. Jag är stolt över Mia&Erica. Det här var en snygg avslutning på 3 år på Wendelsberg. Efter Gökboet åkte jag till stan och Slottsskogen för att möta Linnea, Alex, Julia och Filip. Alex var tvungen att jobba så han gick precis när jag kom. Tråkigt, jag har väldigt roligt med honom. Kvar satt vi, jag fick äta sushi i strålande sol ett tag, sen blev det kallt och vi åkte därifrån. Jag följde med Julia och Filip hem för inspektion av lägenheten. Där kommer dom trivas bra tror jag. Det såg mysigt ut och dom verkade nöjda. Kul att få träffa Filip lite mer än en kvart, jag har inte hunnit lära känna honom ännu. Efter det åkte jag till Timothy en kortis för att hälsa på de som var där. Lördagsturnén fortsatte till stan för att träffa Lena och Christoffer en snutt. Sen bar det hemåt.

Söndag. Inledde teatertittandet med Woyzeck, sista föreställningen. Sedan kollaget I skuggan av normen, som hade några fullkomligt briljanta ögonblick jag sent kommer att glömma. Jag tänker bland annat på Carolainslagets betydelse, för er som sett den. Sen blev det ytterligare en slutproduktion. Blues Brothers. Det var så underbart att se Micke och Johanna i total eufori och det bästa dom har gjort. Micke är galet lik Dan Aykroyd i vissa avseenden. En skitbra föreställning som andades Valle, Amanda och David. Underbart! Sprang sedan till bussen med Linnea och hann in till stan för att möta Towe. Vi åt hämtmat och sedan drog jag ut på stan för att mysa lite med mina boys Andreas och Christoffer. I loove my boys! Vi åt glass och pratade om livet i stort. Sedan åkte jag hem och sov som en liten gris.

Måndag. Bjöd på en biljett på tradera och fick den för 6 kronor. 12:42. Eftersom Towe skulle jobba så fick jag också lämna lägenheten tidig morgon. Det resulterade i en halvdag på stan. Holmens marknad, där hängde jag på låset klockan 10. En man började prata med mig om min handväska och undrade om den var nytillverkad eller gammal. Så jag gav helt sonika min handväska till en vilt främmande karl för att låta han undersöka den. Troligtvis är det en äkta 50talsväska, i jävligt bra skick. Jag blev stolt som en tupp över min bebis. På Holmens köpte jag en orange liten kastrull. Sedan shoppade jag två klänningar på Rut med flera. Där jobbade Sarah så jag fick några ord med henne också. Sedan satte jag mig på tåget, nöjd över helgen. Sov en timme och sedan hamnade jag i samtal med Margit, 77 år, som satt bredvid mig. Det var så skönt att prata med en äldre kvinna som kändes så medveten på något sätt. Jag kanske är lite åldersfixerad, men hon kändes ändå så up-to-date. Hon var väldigt intresserad av mig och mitt liv och jag av hennes. Borde skriva en bok om alla människor jag har mött. Hon hade en hörapparat med två blingblingstenar i. Det tyckte jag var ballt.

Nu är jag tillbaka i stan och idag gick jag motvilligt till seminariet Memorera, extemporera och improvisera. Det gick skitbra, jag fick i uppgift att förbereda mig i 20 minuter för att hålla ett smädestal om får. Fick till några sköna formuleringar och fick bra respons.

Nu har jag tränat, lagat mat och ska ha telefonmöte kl 21:00.

  
Jag, Poseidon och Towe.

  
Johanna tränar poser. Ibland ramlar hon på klackarna.


Och såhär snygga kan vi vara.

   
Hemma hos Mathilda i Kortdala. Mathilda, Kristin och Johanna. Och jag.


    
I väntan på bussen i Mölnlycke. Kristin, Mathilda, Lena, Karolina och Carl-Johan. Och jag.

 
Julia kommer hata mig för den här bilden, men jag tycker den är fin på henne och Filip. Linnea och jag.

      
Umgås och åka vagn med mina boys Andreas och Christoffer.

  
Klänningarna från Rut och en helvetes massa poserande.

Kommentarer:
Postat av: julia

är ja så där ful på riktigt???

2008-05-14 @ 08:09:17
Postat av: raukan

Nej, det är en missvisande bild. Jag sa ju att du är skitfräsch när vi sågs!

Postat av: julia

jo missvisande bilder är min grej :)

2008-05-14 @ 10:44:02
Postat av: jenny

Haha! Jag provade oxå den där prickiga klänningen på rut med mera i GBG! Vi ÄR JU TVILLINGSJÄLAR! Den ska jag låna sen när vi ska börja låna av varann!
puss

2008-05-14 @ 22:29:58

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits