Valborg i Uppsala.

Det sägs att innan man dör ska man ha firat Valborg i Uppsala. Eller. Det hittade jag på nu, men det kunde stämma. Det borde man tycker jag! För hela stan blir en fest.
Jag började dagen med att kolla in forsränningen. Alla 92 bidragen. Det var roligt att se. Några riktigt bra båtar fanns att titta på. Efter det mötte jag Viktor och Henrich och vi satte oss i Ekonomikumparken med 1000 andra glada firare. Äta mat och titta på folk. Trångt och jävligt. Riktig festivalkänsla! Sedan var det promenad till Carolina Rediviva där mösspåtagningen skulle ske. Prick klockan tre åkte mössorna på. Klarrt!
Haxptmiddag på Arken. Trerätters och så blev man accepterad från att vara recce till högt ärad. Eller nåt sånt. Sen var det promenad till Gunillaklockan och Slottet, där Allmänna sången sjöng in våren. Mycket folk.  Vi vandrade därifrån med facklor och musiker. Lekte lekar på Verandan och sen blev det vickning. Godnatt, sa jag och orkade inte gå ut i stadens vimmel. Hade sett på tok för mycket folk under dagen. Mätt på intryck.

Idag gick jag och lyssnade på Vänsterns första maj tal i Slottsbacken. En som bor i mitt hus höll ett riktigt eldigt tal som lämnade en knottrig hud. Han är allt bra vältalig den där välklädda kommunisten.

Jag känner mig fåordig just nu. Därför ger jag er lite bilder att glutta på istället.

    
                       


Min nya klänning. Halva i alla fall. Myrorna - secondhand. I like.

   
 
Så avslutade vi Viktors besök med sushi.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits