Ey yo, jag rimmar på, från undergroundnivå.

Högstadiet. Petter. Identitetskris. Så kan en associationsrunda se ut.

Jag identifierade mig med hiphopare på det glada sena 1900 och det tidiga 2000talet. Fast jag var uppvuxen i en barndomsidyll utan betong. Musiken fängslade mig, gunget, attityden. Jag hade ett mycket pinsamt 2pacaltare fast jag bara hade hört två låtar med honom. Jag spelade basket och drog ner brallorna. Kunde inte ha underskåp för att jag hade häng. Fick respekt av alla med mörkare hudfärg på skolan. Kommer ihåg när några kom fram och ville hiphophälsa. Jag har aldrig känt mig så vit i hela mitt liv. Men jag spelade mina kort rätt och försökte att inte hamna i den lite töntiga Fresh Prince i Bel-Airhälsningen. Kommer ihåg att jag kände mig skitcool. Kan förstå det där med grupptillhörighet.

Har tyvärr inga högstadiebilder att lägga ut här. Men det finns bildbevis.

Jag väljer istället en annan era.


 
Viktor och jag jobbade på Sommarkul. Sommaren 2002? Här har vi just badat med kidsen.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits