Första advent. (Undrar hur många som har den rubriken idag?)

Intensivhelg. Stockholm fredag, sova hos syster, tåg till Linköping lördagmorgon. Möte hela lördagen med Junis teaterkommitté. Beslut, framtid, pengar. Jag är glad att jag vågar ta mer plats nu och driver mina hjärtefrågor. Känner att jag gör skillnad med mitt uppdrag. Tillbaka till Stockholm lördagkväll, bums i säng. Eller ja, madrassen på vardagsrumsgolvet. Gick upp imorse och Pernilla ser att vi inte har något att äta till frukost, hon går igång på att det är första advent och sticker ner akut till affären för att köpa mys-frukost. Gott bröd, lussebullar och pepparkakor. Hela kostcirkeln. Tar bussen från Styrmansgatan och hoppar av vid Norrmalmstorg (jag var trött, okej?) för att hinna ta mig en ordentlig titt på NKs julskyltning. I love NKs julskyltning! Årets var väldigt detaljerad och spännande. Tittade säkert 10 minuter innan jag insåg att jag hade en flygbuss att hinna med. Flyg hem. Nästan direkt cykla till Metodistkyrkan som Donnergymnasiet hade hyrt under denna skyltsöndag. Bra reklam! Utställning av bildelever, ansiktsmålning med barnochfritidselever, julkonsert med musikelever...
Nära till tårar när de elever jag undervisar i musikteater hade sina solon. När Ebba spontankonfrencierade, Molly sjöng så finstämt på latin, Max imponerade på gitarr, Marcus hade sån feeling i sin julsång, Lisa & Axel lekte fram en underbar version av Fairytale of New York... Då var det bara att rädda mascaran. Jag är en sån jävla tönt ibland, blödig som få, men jag blir ju så stolt!

Kommentarer:
Postat av: Micke

Lite bitter att jag missade idag, var inte riktigt lika mycket folk igår! Dock vann töserna matchen med 6-3, så lite glad är jag! :)

Postat av: Moa

youtuba det till oss andra nästa gång va? =)

2008-11-30 @ 22:24:46
URL: http://carbuncle.blogg.se/
Postat av: julia

ja är blödig om nån.... men de bjussar ja på. det finns ju värre saker i livet än å va lite blödig då å då :)

2008-11-30 @ 23:35:50
Postat av: misan

Nämen har du varit i mina hemtrakter. Mysigt!

2008-12-01 @ 11:05:06
URL: http://misansblogg.wordpress.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits