Idag räddade jag Persson.

Söndagar som denna borde man ha fler av. Gick upp tidigt och betraktade det vita täcket som bäddar in min närmiljö. Åkte till Roma med en trevlig kvinna jag aldrig mött förut och snöns romans med solen fanns att beskåda utanför rutan. Sagolikt. Väl i Roma hoppade vi i bassängen för att delta i en livräddarkurs. Lära oss att rädda liv när vi står på bassängkanten och instruerar vattengympa. Det var härliga två timmar i vattnet, började lätt för att sedan avancera. Teknik för hur man bogserar någon i en livboj och får upp dom på kanten fortast. Dyka efter vattenflaskor på djupaste delens botten för att där nere skruva fast korken och upp igen, tryckutjämna. Träna trumhinnorna. Dyka efter dockan Persson och ta upp honom på snabbaste sätt. En givande förmiddag i vattnet.

Efter kursen duschade jag och klädde på mig rejält för att ta en promenad hem till min kusin Matilda och kalaset för henne och Stina som fyller 2 år. Väl i värmen hos Wahlgrens i Roma blev jag satt i kanske världens mysigaste arbete. Fick hålla i lille Oscar Gunnar Orion. Vi bildade en symbios på 1 timme ungefär och han låg så fint i min famn, sprattlade och ville utforska emellanåt. Det kändes härligt, dock inte så åh-jag-vill-ha-barn-imorgon-sugen som jag trodde jag skulle känna. Jag är väldigt nöjd med att bara få låna för tillfället. Stina var helt speedad på sitt kalas och de andra kusinbarnen Herman, Harry och Haley bjöd på roliga historier och kodakmoments.

Romadagen står det i min kalender.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits