Uppsala och svunna tider.

Så åkte jag tillbaka till staden som faktiskt var mitt hem. Det kändes redan så fjärran men ändå så nära. De första dagarna kände jag att jag skulle vilja hitta ursäkter för att flytta tillbaka. Vad som helst utom att plugga, skaffa ett spännande teaterlärarjobb för att ha fri tillgång till min bror, Henrich, Kristian, Mi, Robert, Martin, Peter, Jocke, Johan, Andreas, Thomas... Och nära till Stockholm, en stad som ännu inte är förstörd för mig.

När jag kom hem till ön kände jag mig förvirrad. Jag borde inte ha återvänt så tidigt, snurrade i min skalle. Så åkte jag till Donnergymnasiet idag och hade mötesdag och allt blev bara så självklart igen - klart det är här jag ska vara! Med passionerade kollegor som tror på varje elevs kapacitet och förmåga, människor med änglars tålamod. Möten, möten, möten, för att bli bättre pedagoger och för ett bättre Donner. Människor med så mycket hjärta och humor. I bilen till stan lekte vi Shoot, shag or marry. Fråga inte ens... Haha!

Bildpotpurri! För mycket för att ni ska orka med! En lördag i mitt liv!


 
Min gamla cruisercykel är i gott förvar hos Kristian...


... som tog emot mig såhär.

    
Sen gick vi på Myrorna och jag köpte röda handskar.

  
Kung Kristian och jag.

        
Kristian och jag på en svensk hamburgerkedja.

 
På lördagkväll såg jag och fina Mi 123 Schtunks Macbeth. 3 timmars skratt.

   
Dessa bilder är inte representativa för hur det egentligen gick till hos Henrich.
Det finns mycket bättre filmer. Men det kan jag inte ge ut.

     
Spel och fika hos Peter och Jocke avslutade lördagkvällen, runt tvåsnåret. 


Nej, nu orkar jag inte lägga upp fler bilder ikväll. Det finns typ 100 bilder till jag skulle vilja dela med mig av.
Jag lovar, jag ska sålla.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits