Var det nyss helg?

http://www.junis.org/teaterledarutbildning - I helgen utbildade jag teaterledare i Göteborg. En bra helg på det hela taget och visst kom självförtroendet som teaterpedagog krypandes tillbaka. Jag är ju fan bara 22, klart jag inte är färdig på långa vägar! Och blir man nånsin färdig? Nej, just det.

På måndagen var det många borta från skolan och jag hade tre elever som inte var där. Gruppen fick regi för första gången och vi naglade första dansen. Det kändes så bra! Och dom kändes så taggade! På kvällen var det Friskis som gällde och jag blir fortfarande barnsligt lycklig av att gympa i grupp!

Hiphop på dansskolan på tisdagar. Dansskolan/Träningscentret känns direkt mer elitistiskt än vad Friskis gör. Är det bara jag som känner så? Hiphop ialla fall, med min gamla granne Elin. Hon är väldigt duktig och bra, som dansare, pedagog och människa. Det är stört roligt att gå dit och shake-what-yo-mama-gave-ya i en timme.

Hade möte med Korpen igår. Och nu några dagar framöver ska jag besöka olika vattengympapass. Ja, jag ska kanske  bli vattengympaledare! Did you get that, Peter?? Vattengympa! Jag har länge velat bidra till folkhälsan på något mer sätt än nykterismen, och jag tror att göra följa-johnrörelser för tanter i bassänger är ett bra sätt. Vattengympa känns om än mer demokratiskt, solidariskt än vanlig gympa på nåt sätt. Alla är vi lika... i vattnet.

Träffade Annah med sin Nike på stan igår. Kanske världens mest photogeniqua och coola unge. Centre of attention. Kan tänka mig att hon och Livia ihop är nästan lite för gulligt för att stå ut med! :)

Ugly Betty med Amanda igår. Skönt att få fula sig och skratta sig ont i magen med en härlig vän. Mycket tack vare min pilatesboll! :D


Kommentarer:
Postat av: Peter Andersson

Hehe, ja, verkligen! De kommer fortsätta, de tycker det var kul! Ja, och 10 minuters cykel mellan oss vore jättekul! drömmer Men man kanske helt enkelt får försöka ta sig till Ön snart! Kram på dig!

Postat av: misan

Jag har alltid tid för dig! Nämen det ser ganska tomt ut. Lördag har jag en hel blank dag som jag kan skriva Ida på med ett hjärta runt. ;)

2008-10-09 @ 11:37:54
URL: http://misansblogg.wordpress.com
Postat av: Amanda

Var helt underbart trevlig att ha min ugly betty premiär med dig! Vi måste fortsätta traditionen OM jag kommer hem helskinnad från Vitryssland:P Pöss på dig du lysande

2008-10-10 @ 21:03:00
URL: http://nellezoon.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits