Showpeople!

Nu var terminsavgiften betald. Friskis och svettis. Har varit på några pass som varit roliga. Ska bli mitt nya hak.. :) Det finns något djupt demokratiskt och solidariskt med att gympa i grupp. Gamla som unga. Det är så fint på nåt sätt. Igår var jag där med Amanda och hennes kursare. Kan bli kul att låta det bli rutin.

För en vecka sen drog jag en riktig rövare. Jag sökte till Gotlands musikalkompani. Jag vill inte vara den som inte vågar chansa. Så vill inte jag leva mitt liv. Även fast jag inte kände mig säker på sången så gick jag dit. Den totala förnedringen brukar man säga om auditions. Det var en trevlig kväll i Säveskolans otroligt oinspirerande aula. Jag var nog äldst bland de som gjorde proven men det kändes inte av på något obekvämt sätt. Först dansprov... Ja ja, tänkte jag. Det får väl gå som det går. Diagonalen skulle göras med de musikalare som varit med tidigare som publik. Förnedring förnedring slås man spontant av, men med åren (höhö, jag är så gammal och vis) så märker man hur mycket mer man inte orkar bry sig om sånt. Så jag hängde med på chassé, pas de boré och tjolahopp. Efter ett tag valde regissören ut de som skulle få dansa mer och de som skulle få gå av. Till min förvåning fick jag vara kvar. Bland dansskolebrudarna. Fick försöka kväva bubblande skratt för att inte verka nonchalant på något sätt. Skön start. Resten av proven gick också bra. Och igår kom brevet som sa att jag var en av 9 utvalda nykomlingar. Musikal, here I go! Vi ska spela Curtains som enbart spelats i USA tidigare. Det blir säkert en del nätstrumpbyxor och höga benkick!

Idag har jag tvättat och städat. Tänkt på livet. Installerat hemtelefon. Vuxenpoäng. Jag har ett eget Gotlandsnummer.

Här får ni en odramatisk ch ostädad liten husesyn.

     

Kommentarer:
Postat av: Dräktig.Ko.

Grattis! En liten kick för självförtroendet så där mitt i vardagen! Jag kommer å kollar i vår! Och vad mysigt du har! När kan jag komma å pinka i ditt blåa badrum? Träffade din far idag och fick en mjuk Roffakram. Han är så KRAMGO, den där Roffa! Jag tänkte häromdan på när han å Bandet var med i BINGOLOTTO! Då satt vi bänkade hemma hos oss då! :)

Sköt om dig.

Puss



ps. Är du för hurtig för ett baspass på friskis? Jag skulle så gärna vilja prova Friskis, men får nog inse att BAS är min grej..Jag är ju trots allt havande....hrm.. d.s

2008-09-11 @ 19:23:13
Postat av: Moa

Men det var väl klart att du skulle få vara med?! Annars kan de ta sig!



Fråga leno om telefonnr till äldrevården, eller leta upp några (privat)företag i telefonkatalogen, om det finns på ön. Jag tror de blir glada om du ringer och frågar =)

Postat av: Sarah

Men Ida, har du glömt att fälla ner toasitsen? :)

Musikal är roligt!

2008-09-15 @ 16:02:48
URL: http://gundel.blogg.se/
Postat av: Sarah

Ostädad husesyn tycker jag det står :p

2008-09-15 @ 22:24:54
URL: http://gundel.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits