Jag saknar dig ibland.

Orkar inte söka jobben = orkar inte nederlag. Jag har kastat mig ut på några ställen. Det ska nog gå bra till slut. Fick mitt lönespec från Donner idag och det var mer än jag trodde. Min första lön var ju räknat från när vi började jobba, vilket inte var en hel månad. Så ekonomiskt känns det överkomligt. Sen var det det där med samhällsnytta också...

http://www.arrak.fi/sv/ag - Gundel tipsade om anagram, kasta om bokstäverna i ditt för och efternamn! Jag fick ut som roligast rwanda helig. Haha.

Nu har jag tittat slut på min UglyBettybox. Fy. Fan. Jag har ju inte sett klart säsong 2 när det gick på tv så handlingen liksom bara hänger i luften. Jag måste få veta hur det går för karaktärerna i min favoritserie!

Jag saknar människor som inte finns i min närmiljö. Uppsala, Göteborg... När man bor i en annan stad får man vänner. När man flyttar saknar man dom. Därför borde man stanna på sin ö och aldrig flytta igen. Det är så jobbigt att sakna ibland.

Det är lite läskigt att bo själv på 42 kvadrat. Annat var det i Uppsala då studentrummet var runt 20 och man såg hela rummet på en gång.

Igår hade jag namnsdag. Ida. Vi åkte hem till pappas gudmor för att fira hennes namnsdag. Jag är döpt efter många tanter. Det var en riktigt ålderdomlig lägenhet. Heltäckningsmatta, prydnader och fina gamla möbler. Svartvita fotografier. Ida fyllde 94 år i januari. Hon är född år 1914. Och hon är väldigt med i matchen. Bor själv och reder sig själv. Jag vill också bli Ida, 94 år. Minst. Om jag får vara så välbevarad som henne.

Jag har lånat Åsa Linderborgs bok Mig äger ingen. På snabblån. Har över hälften kvar och boken ska tillbaka imorgon. Och man kan inte låna om snabblån. Fan, jag måste alltså ner till Almedalsbiblioteket imorgon oavsett om jag läst klart den eller inte. Merde!

Kommentarer:
Postat av: jools

om du syfta på lilla julia i götet så sakna ja di enormt mycke...du fattas mig!!

2008-09-16 @ 11:17:27
Postat av: Maria

Jag har Mig äger ingen. Så om du inte hinner klart kan du få låna av mig ;)

Postat av: Rolf. L

Eller så kan du skita i att lämna tillbaka den och få några påminnelser. Jag lånade två böcker i april som jag inte har lämnat tillbaka än...Jag lånade även en diktsamling med Karin Boye i trean på gymnasiet som jag inte har lämnat tillbaka än...Sån är jag. Puss på dig å grattis på namnsdan i efterskott.

2008-09-16 @ 15:20:33
Postat av: AK

räknar anseende

2008-09-22 @ 22:08:33

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits