Europakartan.

Sensommar i Sverige. I september lämnar jag Svea rike i en månad. Kanske mer. http://www.mytellus.com/news/Default.aspx?id=8941 - Har sökt en spännande workshop i Italien. Tänk att börja tågluffen med 10 dagar teater på Italiens östkust?? Inte helt dåligt!

Annars går tankarna kring vart jag ska spendera den här månaden. Berlin är ett måste. Zarajevo. Belgrad. Budapest. Och alla andra städer jag bara hört om i Eurovisionsammanhang. "This is Kiew calling!" Avsluta med sol och bad i Grekland? Jag kanske fastnar där, bygger upp ett hotell, uppfostrar min dotter, vet inte vem pappan är, arrangerar min dotters bröllop och tre potentiella fäder dyker upp...

Nu undrar jag vilka kontakter jag har i Europa. Känner jag någon?

Idag har jag i min envisa förkylning suttit inomhus och nördat mig i släktträdsprogrammet i datorn. Lagt till nya i klanen och skrivit dödsdatum på gamla. Jämför namnen... Botulf är såå 1700 medan Rasmus Ozzy (2001) och Ruby Lee (2008) är det nya!

Kommentarer:
Postat av: jools

äntligen är du tillbaka som bloggare, har saknat det här...

gillar idén med grekland. kan ja å linne kanske komma ner till din dotters bröllop å så sjunger vi tre i hårföner som microfoner och hoppar i din säng??? jag kan faktiskt se oss där!!

kärlek

2009-08-16 @ 20:54:03
Postat av: Amanda

Nu är jag sådär lagomt avundsjuk på dig. Gud så skönt att lämna det här landet i en månad. Det skulle verkligen inte sitta helt fel kan jag lova.

Hoppas du har det bra

Kram

Postat av: Andreas

En septemberdikt till dig, på grekiska och allt!



Káti ti soû eîpe i brochí,

káti ti soû eîpe o Septémbres,

ki égine i morfí sou

tzámi tholò,

poù píso tou mporeî

kaneìs anenóchlita

mînes apróoptous

nà perásei.



Någonting sa dig regnet,

något sa september,

så din gestalt blev

en immig ruta

bakom vilken man

ostört

kan tillbringa

oförutsedda månader.

2009-08-17 @ 22:49:47

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits