Om att världen är så himla liten.

Idag ska jag kurera mig. Det har jag sagt varje dag i en veckas tid nu. Men alla dagar har fyllts med liv och förkylningen bara blivit värre. Idag åt jag lunch med hockeyMickebögman och gjorde systers ärenden på stan. Den här eftermiddagen ska jag kurera mig. Jag har köpt chips, läsk och Ben&Jerrys Cookie dough! Vira in mig i en filt, se på tv tills klockan är 18, då ska jag gå på bio med Linnea, Julia och Isabel. Got to save some room for the popcorn...

Igår skrev jag och Sofia andrahandskontrakt på min lägenhet. Medan solen sakta sjönk ner i Östersjön. Ändå känns det som ett genomrätt beslut. Jag måste åka nu. Jag måste våga släppa taget, det där berömda fotfästet och kasta mig ut. Om jag är skraj? You bet I am! Skraj för allt... Skraj för skumma gränder, opålitliga människor, skador, nätter utan boende... Skraj för skräckscenarier. Mitt positiva tänkande går ändå alltid vinnande ur striden. Vilken fin, pittoresk liten gränd! Åh, vad spännande med människor som vågar bryta sociala mönster! Ajaj, lite glas i foten är bättre än ett avhugget ben... Var ska jag soovaa inatt? Let faith decide!

Jag har redan börjar svengelska till mitt språk. Mycket sägs så mycket bättre på engelska.

Fråga mig inte om planerandet. Det är inte klart på långa vägar. Jag vet att jag vill till Berlin. Så mycket är klart.

I helgen åker jag till Stockholm för att gå på bröllop. Min systers pappa Bosse gifter sig med Anki. Jag ska plåta. Kommer få låna en riktig kamera. Stor systemkamerablaffa. Så det känns på riktigt.

Det är sensommar/höst idag på stan. Det känns i ljuset, värmen, människorna.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits