Melodifestivalen - Deltävling 1 - Göteborg

Nu går reprisen av första deltävlingen i Melodifestivalen. Överlag ett bra program, men med rätt ljumma låtar. 

Programledaren: Petra Mede är klockren. All kritik är hon oförtjänt.  Hon gick in i karaktär och skötte sitt jobb alldeles utmärkt. Nunnedräkten, "skottar&alkisar" och "du kanske inte får in så många intellektuella ord just nu..." Givet! Ser fram emot Malmö när Per och jag får uppleva henne live. Drygare än Lennart Swahn 1986, jag håller med brorsan. Dryg är kul!

1. Nina Söderquist - Tick Tock
Varför inte ta tillvara på en rising musicalstar??? Hennes kompetens skulle kunna bära vad som helst, men man väljer läderkroppsstrumpa och stela steg. Generalfel! Se tillgångar och utnytta maximalt. Låten hade sina stunder och killarnas koeograf skulle jag vilja ge en klapp på axeln. Genomtänkt med klockeffekter. Men låten...? Ett starkt Nja.

2. Jonathan Fagerlund  - Welcome to my life
Hello, hello, hello, here I am. Vad hände? Låten hade potential. Men live hände just ingenting. Killen har tre charmiga tjejer att spela med men känns på tok för fokuserad på att posera och flexa.

3. Shirley Clamp - Med hjärtat fyllt av ljus
Stackars, stackars Shirley... Jag brukar förlåta henne allt. Men en ond hals stoppade min förlåtelse. Det lät inte bra. Hon har allt, rösten, inlevelsen, glimten... Ge henne en bra låt och låt henne knocka oss som 2004!

4. Scotts - Jag tror på oss
Nej. Nej Nej. Motor som hackar och höga klackar... Nej. Nej. Nej.

5. Emilia - You're my world
Favorit innan sändning. För låten är mycket bra! Men det är något med hennes röst som jag inte kan med. Det låter illa i mina öron. En annan sångerska på samma låt och vi har en vinnare.

6. Alcazar - Stay the night
Alla rätt! Ett sånt snyggt helhetspaket! Ljussättning, dans, poser... Genomtänkt! Jag blir så lycklig! Snyggt, snyggt, snyggt. MEN... Är låten särskilt stark? Det är en av låtarna jag inte kommer ihåg dagen efter. Faktiskt.

7. Caroline af Ugglas - Snälla snälla
Åh. Min. Gud. Det här är så berörande. Skört, vackert och äkta. Gåshud. Caroline är en underbar människa. Jag röstade tre gånger. Och det är så himla mysigt att de har artisterna själva som telefonsvarare. "Det här är Caroline och JIIIPIIIIIIE vad jag är glad att du gillar min låt!"

8. Marie Sernholt - Disconnect me
Gäsp. Det borde verkligen slå an på alla mina strängar. Britney, Marie... Men nej.

Hade höga förhoppningar på Henrik Dorsins medverkan. Ljummet är ordet. Hoppas på nästa vecka.
Introvideon med Perrelli och Stenmarck var väldigt rolig och uppskattad! Fick ett sms av Per: När ska Stenmarck ställa upp med en bra låt? Vi får väl skriva den själva! Helt enkelt!

Och Freddie Wadling... Våldsamt vackert! Kanske den bästa låten i tävlingens historia. Towa Carson - Alla har glömt.

Kommentarer:
Postat av: af ugglas alias julia

ja älska me snälla snälla ... så jäkla sugit att den inte finns på youtube eller inte ens svts jäkla skit sida... undrar om ja gillar henne för hon påminner om janis joplin - el om ja gillar janis för hon påminner om af ugglas... vilket får mig snabbt in på nästa livsavgörande fråga: vad kom först, hönan el ägget...el mitt ordbajseri mån tro??

2009-02-09 @ 14:12:54
Postat av: misan

http://misansblogg.wordpress.com/2009/02/09/jag-blev-utmanad/

2009-02-09 @ 14:43:59
URL: http://misansblogg.wordpress.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits