Två dagar kvar.

Idag redovisar mina elever texterna de blivit tilldelade. Morgonen nu började med dramatik per sms då en elev mådde dåligt av okänd anledning och undrade om denne kunde stanna hemma och reda ut saker. Övertalning och försök till förståelse via sms och nu kommer denne elev till skolan. I hope. Som om jag inte vore stressad nog, jag blir så orolig över mina elever så jag blir alldeles sjuk själv. Nu ska jag överleva denna dag och imorgon är det kursavslut. 4 veckor, det fanns ett slut. Och det kom så plötsligt.

Igår gjorde jag det där jag inte skulle göra. Jag sa det. Och som jag misstänkte så frigjordes jag, jag öppnade upp och alla fjärilar flyg ut i frihet. Jag har släppt det. Blivit av med spänningen. Fått rött kort, men jag är inte ledsen. The vänskap continues. För nu har jag gjort mig av med "Tänk om..." Det kanske låter konstigt, men jag funkar så. Jag är en onårbar drömmare som behöver verklighetsfacit ibland. Döda alla förhoppningar och regnbågar. Vilken förövrigt är en fin låt med Håkan Hellström.

Det får bli dagens ledmotiv.
http://www.youtube.com/watch?v=og6WEwvJqJY

Han undrade hur jag kunde känna något så fort. Jag sa att det kallas magkänsla. Är magen glad, så är männskan glad! /Gustaf Svensson. Magkänslan är att lita på, man vet ju när man är hungrig och sånt...? Inte sant? :)

Superhjälte: Raukan
Drivkraft: Magkänsla
Vapen: Tålamod och skratt

Kommentarer:
Postat av: juliaaaa

ja e sååå stolt över di!! få lever som dom säger att dom gör, men du gör det! du kastar di utför stup atan att veta om det i själva verket bara är en liten kulle du kastar di för... I LOVE YOU ... ja ska bli mer som dig!!

2009-02-05 @ 09:02:24
Postat av: Amanda

Håller med föregående talare! Grymt stolt över dig att du vågar göra sånt som jag ju som sagt är to chicken to dear!! You go girl!!

Postat av: Isak den Röde

Åh, du väcker faderskänslorna, och en och annan tår letar sig lätt ut igenom ögonvrån när mitt arbetarhjärta får läsa sånt här!

2009-02-05 @ 11:25:33

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits