Me and Jehova.

Jag är trevlig mot människor. Även om de kommer med Vakttornet och vill prata. Jag har en återkommande dam som vill prata med mig om de stora frågorna. Om Gud. Idag hade hon sin karl med sig.  Idag ville hon prata om "Vad är sanningen om Gud? Bryr sig Gud verkligen om oss? Hurdan är Gud? Har han ett namn?" När hon frågade om han hade ett namn bröt jag inte rätt fort med ett "Eller hon...?" Damen skrattade till lite, som i "skämtare där". När hon säger att hon kommer tillbaka någon dag så vet jag inte hur jag ska svara. Visst, det är trevligt att prata lite med de religiösa, men jag vet inte om hon förstår att jag inte är intresserad av att gå med. Om hon tror att hon ska få över mig till hennes lag. Kanske borde göra en tydligare markering nästa gång...

Inga roliga nyheter på helagotland.se. Mojjes akuta hjärtoperation, varsel hit och varsel dit... Hur ska det gå för oss människor? Tur att två avsnitt Simpsons går varje dag på kanal 6.

Kommentarer:
Postat av: jools

dom där sektmänniskorna som knackar dörr måste man va lika stäng mot som man är mot telemarketingsäljare! Ett nej är ett nej! :)

ja vet. funderar också på va fan som händer med världen...så deppigt med all skit som händer och sker nu!

2009-01-14 @ 22:48:25
Postat av: Amanda

Simpson suger :P

Postat av: Sarah

Instämmer med föregående talare ;)

2009-01-15 @ 00:53:02
URL: http://gundel.blogg.se/
Postat av: Micke

Gör som en bekant till mig när han ville bli av med Jehovas, han öppnade dörren helt naken. Efter detta har de inte setts till i samma kvarter. =)

2009-01-15 @ 14:35:37
Postat av: jools

instämmer med nakenheten... eller gör så som du tänkte på svingeln Ida!! ifall radiotjänst skulle plinga på dörren, den där porrfilmskuppen ;) kör på den för fasiken!!

2009-01-15 @ 21:34:06

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits