Om att kasta sig ut.

Hösten 2009 ska förbli oviss. Jag hyr ut min lägenhet i Visby mellan 1 september - 1 januari. Är du intresserad? Hör av dig.

En tågluff är inplanerad. Mellan september - oktober åker jag och ser mig om i Europa. Den här hösten ska bara handla om mig. Mig mig mig. Jag behöver påfyllning och att bli satt i första rummet.
Det enda jag ska "ge" i höst är en teaterkurs tillsammans med brorsan i Uppsala i november. Då får jag betalt.

Ska testa det där med http://www.couchsurfing.org/ - Att man bor på någons soffa och får träffa de som faktiskt bor i staden. Billigt och mycket mer intressant än dyra vandrarhem. Tackar Henrich för tipset. :) Henrich som förresten fyller 23 år idag! GRATTIS! Han firade detta igår med att köpa glasögon och låta frisören gå lös på hans hår. Buddy Holly!

Det ska bli skönt att åka iväg och vara förutsättningslös. Ingen vet vem jag är eller har någon som helst föreställning om hur jag brukar vara. Jag har inte känt mig helt närvarande på senaste, ändå lyckas jag imponera på människor så till den grad att de hör av sig och berättar hur jag påverkar deras liv på ett positivt sätt. Även när jag inte är helt närvarande. Jag tycker att det är lite läskigt. Det är som att alla lever med en bild av mig, bilden av mig som hundraprocentig. Och det är den bilden jag inte kommer ha med mig när jag reser.

Jag är lite för sliten och stressad för att förklara bättre än så.

Kongressen i Göteborg 2009 var rätt ljummen faktiskt. Maten, en k a t a s t r o f. Ledarna, sköna lirare och massa nya vänner. Kidsen, några guldkorn. Universeum är så häftigt, den tropiska djungeln mitt i stan. Liseberg, adrenalin i flera timmar. Jag tror jag ska dö sekunderna innan fallet i Höjdskräcken.
Det här var nog den gnälligaste kongressen. Jag trodde först det var ett skämt, men nästan alla arrangörer eller volontärer jag pratade med hade som utgångspunkt att vara dåligt tillmötesgående. När jag hade stött på min kanske tredje otrevliga gul-västare började jag skratta. Jag som levt i vanföreställningen att göteborgare var trevliga. Näh, kongresser ska inte hållas i storstan. Det ska hållas i mindre städer där sammanhållningen och kommunikation funkar bättre.. Piteå var det bästa jag varit med om. Hur ska någonsin någon kongress leva upp till det?

 
   
Ledarutbildning i Kuggavik. En bra start som överträffade själva kongressen.


   
  
Lars och Ida KM presenterade UNFs mingelskola. Per och jag gestaltade.


Vi var på Världskulturmuséet med lägret.

 
Min ledarkollega Ibo. Först snäll, sen evil eye!

  
 
Mi och jag är lite schletna kanske. Sanne dyker upp i brillor och Per gillar Niklas.
Viggo och Björn säger hej.

    
Vi intog Heden med 70 nykteristkids. Brännboll och häng. Det var här som den riktigt lägerfeelingen infann sig!
Guled med två Söderhamnsgrabbar, jag satsade på TopModel i konstgräs, Matilda la sig på toppen av pyramiden och mina girls poserar tufft.


AK fick många nya smeknamn. OJ, AK4, E-bay, Oprah...

  
Sanne och jag på Liseberg. Efter tusen adrenalinkickar.

    
Universeum är awesome! Me with fishes. Achmed hittade en vän. De kom bra överens. Jag svettades som i tropikerna. Ledare blir trötta, Asmir och Achmed ser lite slitna ut.

 
Hästsimulator! Yeehaa!

   
Polisen känns inte lika främmande längre.


Hela ledargänget.

  
Sista och enda fikat i kongresscafét.
Mi tycker att jag har en mycket mer vulgär näsrynkning än min bror.

Kommentarer:
Postat av: Mathias

Jag kan inte glömma kommentaren till de 3 tjejerna och tanten du gav :D Hahaha

2009-07-15 @ 13:08:52
Postat av: misan

Haha, vulgär var ordet! Fina pics du har på mig ;P


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits