Oh Mama.

Idag fyller min fantastiska mamma 60 år och min fantastiska bror har tagit lärarexamen. Detta firade vi igår med en lika fantastisk gårdsfest. Eftersom jag fortfarande är på kreativt speed och ska hålla igång hela dagen imorgon med studenten så orkar jag inte skriva något. Lite bilder kan jag bjuda på. Dock inga ännu från min Mamma Miaöverraskning som fick hela familjen att börja gråta. Det kommer bilder på det senare...

 
En stor gammal kärlek i mitt liv heter Joel och sjöng You raise me up till mamma.

  
Kusiner, farbröder, mostrar, släkt och vänner kom och de var över 100 personer.

  
Philip sjöng Anthem och mamma njöt.

  
Mamma älskar ju dragspelsmusik (för att citera Borat: NOOOT!)
så därför dök pappas dansband med familjer upp och bjöd på just det.

  
Min bror Per har nog valt läraryrket efter att ha haft så underbara karaktärer till pedagoger under sin skoltid.
Wincent är en av dom. Han dök upp och gjorde ett bejublat framträdande.

  
En annan är Diego, gymnasieläraren som eldade på Pers intresse för språk.
Ett helt sanslöst tal för att hylla min bror. Pietro el grande! Per den store.

Så var det dags... The Mona Show!
Det blir nog svårt för utomstående eller de som inte var där att förklara vad vi gör. 
För det vet vi knappt heller. 

   
Efter andra världskrigets slut träffades två ungdomar och blev förälskade. Sven Travolta och Berit Newton-John.
Deras första barn fick namnet Monica.
  
Den här är rolig... Mamma var i Uppsala och på Flustret en kväll.
Då vann hon tävlingen "kvällens kortaste kjol". Och därefter föddes begreppet Moona.
  
Mamma träffade Bosse och så föddes Priscilla... Förlåt, Pernilla!
  
Tillbaka på Gotland träffar hon Rolf.
Jag fick puta ut magen så mycket jag kunde och spela luftbas.
 
Vi gick igenom alla mammas oavslutade projekt... Pilates, akvarell, bokklubbar...

... och vi sjöng Happy Birthday to you. Så fick hon Elvis!

  
Min syster och pappa sjöng traditionsenligt Om du känner det som jag.
Mamma var omsvärmad av människor som älskar henne och min fina bror fick gång på gång välförtjänta hyllningar.

Kommentarer:
Postat av: jooools

sanna mina ord, en riktigt trevlig eftermiddag/kväll med sååå jäkla grym underhållning!!

i like'!!!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits