Göteborg och Malmö 3.

Torsdag 26 februari
Efter ännu en sovmorgon ända till klockan 9 tog jag mig ut på stan och strosade något. Handlade lite för pengar som inte finns. Åt  11 bitar på Supersushi men kände att kärleken svalnat, inte alls lika tokgott som jag minns.. Men det är mycket mat för pengarna!  And cash is king. Mötte upp Adam i ett provrum på Indiska(?) för att bege oss till Holmens marknad. Detta mecka för oss secondhandprylnördar. Tyvärr var utbudet inte av det bättre slaget när jag nu skulle visa Adam min favoritplats under solen, men jag tror han insåg potentialen.
Så ringer telefonen och mitt möte, orsaken till resan, blev tidigarelagt. På studs åkte jag hem till Timothy och Carl ankom en stund efter. Genomlyssning av barnmusikalen de har fått som uppdrag att skriva åt Junis. Jag hade ont i käkmusklerna för att jag log så stort och skrattade så mycket. Jag vill lätt sätta upp denna med junisar! Killarna är såna vandrande hit-maskiner!

Efter mötet hade jag en dejt med Christoffer och Andreas, mina homeboys. Veggiemiddag på Andrum med avrundande fika på Franks coffe. Jag hade inga kontanter på mig och grabbarna tittade nästan som över mitt huvud på varandra och pratade som om jag inte hörde: Men du, hur ofta är hon i stan?? Klart vi bjuder henne! En fin gest och så fick man mat den kvällen också. Vi pratade ofrånkomligt om Wendelsberg och skådespeleri, framtiden och dåtiden. En fin kväll med killarna.

Kvällen slutade hemma hos Adam där jag plockade fram kameran för att återigen dokumentera det där livet ni vet .


   

   
Christoffer, Andreas och raukan ute och härjar i Göteborg.

 
Ida och Adam på första kortert. Andra är jag tveksam...

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits