Vilken morgon!

Om jag hade kvar någon av min IWH* skulle jag ta mig en morgonpromenad! Damn vilken fin morgon! Solen ska lysa någorlunda hela dagen. Nu får våren tamejfan komma för att stanna!

Igår hade jag en skön dag med tvätta&städa på schemat. När jag kvar klar hoppade jag in i en bil med Jonas, Conny och Jonas gamla Luleåkompis Krille. Bilen styrde oss norröver och vi hamnade i Sigsarve. En sån där plats man inte besökt förut fast man bott nästan 20 år på ön. Man borde turista mer på sin hemort. Vi hittade en passande, dock för lätt, stång så vi passade på att testa en gotländsk tradition; Sturt stangg! En sport som går ut på att häva iväg en trästock så lånt man kan. Senare när jag skulle fotografera grabbarna på stranden började dom tävla i vem som kunde kasta sten närmast mig. Det är väl vänskap, va? Kanske någon slags invigningsritual i en Guilloubok... När vi skulle hemåt fick Jonas syn på en skattkista. Skatten i hans liv är hans blommor och kistan dög ju utmärkt till blomlåda! Efter positiva tankar och Connys negg, lite meck med bilen och en ond rygg för Jonas del hade vi med oss lådjäveln i framsätet. Jag hoppas Jonas blev lycklig.

  
    
Killarna tävlade om vem som kunde kasta sten närmast mig. That's what friends are for?

     
  
Sigsarve open: Sturt stangg! Se Jonas basketteknik och Connys.. rövteknik?
Krille beskådar idrottsutövningen.

 
Vuxna män gör saker tillsammans.
Conny gömmer sig bakom mig när jag ville dokumentera att jag också var där.

  
Jonas hittade en blomlåda.

* IWH = Ida Wahlgren Hurtig, ett begrepp som används inom Junis teaterledarutbildningar. Jag har faktiskt inte myntat det själv.

Kommentarer:
Postat av: Jonas

Det är så vackert! :-P :-D

2009-03-26 @ 20:55:44

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits