Och så kom det ett liv efter.

Det var en teaterfestival. Som flöt på bra, men jag saknade Lelle och Tinou mycket. Det gör ont i hjärtat.

Det var en trolldag på dagiset i Klinte och klass BF1 var där för att hjälpa till med Troll-loppet. I love my job. Dagisbarnen fick varsitt stentroll när de hade genomfört loppet.
Ida - Åååh, vilka fina stenar ni har fått!
Barnen, tittar på mig som om jag vore dum i huvudet - Det är troll.

Det har varit Eurovision semifinaler. Armenien, Albanien, Norge, Tyskland, Estland och Belgien är nog årets stora behållningar. Annars ett ganska lamt skitår i startfälten. Men kanske ESChistorians roligaste programledarpar!! Hoppas man alltid kommer behålla konceptet intesåverbalfotomodell och killesomtrorhanärrolig. It works!

Det har varit fnissiga dagar på jobbet. En elev, Axel, fyllde 19 år idag och tog med sig några klasskompisar in i teatergarderoben, klädde ut sig och gick på uppmärksamhetsjakt på skolan. Igår skrev jag ett kärleksbrev och la plastrosor på kollegan Anders skrivbord efter att han sett eleven Axel fria till mig i estetkorridoren och blivit svartsjuk. Man måste hela tiden hålla sina män ajour.

Imorgon blir det vattengympa för första gången på länge. Längtar efter svetten och att få peppa andra. 


 
Jag med några elever i BF1 och förberedelser.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits