Bukarest.

Fredag 9 oktober

13:52
Ska träffa en annan cs-kille nu, promenad i stan. McDonalds räddar min magen, mycket näring i Big Tasty! Är lite nervös för skörbjugg. Befinner mig i ett slags skönt mellanläge. Behöver inte resa än, Alex vill att jag stannar till söndag. Får se om jag får någon soffa i Sofia. Hemlängtan. Kanske en månad var att ta i? Fullfölja uppdraget!

17:40
Insmord i alsolgel och tagit allergitablett mot myggbett. Kämpade hela natten mot en elak flygande jävel. Behöver jag ens dra Draculareferensen, eftersom jag är i Rumänien? Kanske är därför som jag är trött och låg. CS-kille nr 2, Tiberiu, har visat mig lite delar av gamla stan. Trevlig kille! Pratade en hel del om hur vi alla är människor var vi än lever och verkar. Lätt att glömma ibland.

21:51
Rumänsk restaurang. Ensam tjej vid bordet. Vackra italienska män. Man borde haffa en italienare. De blir bara snyggare och snyggare med åren. En trevlig couchsurfingmiddag.


Lördag 10 oktober

12:05
Myggbett. Mitt vackra ansikte är förstört. Väldigt äten. Sätter sig verkligen på humöret. Ser inte riktigt klok ut. Måste sminkas över.

14:56
Sushi på ett hippt inneställe. Med Chris och nyanlände Nicolas med filmstjärneleendet från Canada. Lyssnar på när Chris berättar om hur revolutionen startade i Timişoara. Funderar på att ta natt-tåget till Sofia.

18:27
Biljett bokad. Sofia. Inte en dag för tidigt. Måste röra på mig. Bukarest blev en trygghet men nu är det dags att åka. Borde komma tillbaka om 20 år och se vart det står då. Myggbetten dödar mig. Mitt ansikte och mina händer är förstörda. Nu vill jag åka neråt i två veckor.

20:06
Äntligen. Hade glömt bort känslan av att resa. Hade en mysig och rolig avrundning i Bukarest med Chris och Nicolas. I'm off to Sofia! (För de som har facebook ligger en film ute som Nicolas har klippt ihop)

Chris - You're gonna be famous.
Ida - Is that a good thing?
Chris - Yes, it is.
Ida - Famous... For what?
Chris - I don't know... Teaching? You've got that something.

Kommentarer:
Postat av: torunn

Du har faktiskt det där något. Och du är ju i alla fall min idol. Skrev om dig och två andra coola nyktra kvinnliga bloggare på min blogg idag. Puss.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits