Ett barn döps och sprutan är tagen!

  
Hank Tommy Wahlgren döptes i Vibble gård och Mr Koskinen vattnade barnet.

 
Det var en mysig sittning efter dopet. Hank har på sig släktens dopklänning, ni kanske skymtar mitt namn nånstans?

Det finns en del saker som inte känns passande att säga. Jag skriver det. Jag är ledsen över att jag inte fått vara fadder till något av de nio kusinbarnen. Började gråta efter dopet, av många anledningar. Men mest för att jag kände mig missförstådd. Tror dom inte att jag klarar av det? Tycker de att jag är för vilsen, omogen eller ovärdig på annat sätt? Eller har de helt enkelt bara glömt bort mig. Min bror fick bli fadder redan vid barn nummer 3 och sedan dess har det så säga fötts ett nytt hopp vid varje nyfött barn. Jag känner mig redan som en fadder till samtliga barn, och det kanske borde räcka? Jag skulle ställa upp för varenda unge, när som helst. Det är mer känslan av att vara bortglömd, förbisedd eller helt enkelt bortvald. Men hur frågar man sina kusiner om det? Och frågan är, vill jag faktiskt veta?


 
Jag tog sprutan idag! Det kliade en stund efteråt, men gick över.

  
Som belöning för vår solidaritet gentemot de gamla skröpliga, de sjuka svaga och de små sköra liven fick vi varsin festis! Julia, pappa och jag gjorde sällskap i Terra Novaskolans matsal.


Kommentarer:
Postat av: emma

vad söta ni är!! :)

2009-11-30 @ 13:46:57
Postat av: jools

hahahha klockren b ildserie....!!

Postat av: vickan

va?! Fick du festis när du tagit din sputa?! Jag ville också ha en festis för att jag varit så duktig! Guuud va orättvist :)

2009-12-03 @ 17:38:58
URL: http://vicora.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits