Sofia.

Söndag 11 oktober

05:03
Vaknar sjuk. Ont i halsen en timme från Sofia. Ja ja. Får väl tacka för trevliga två veckor och fyra dagar i friskhet! NÄSSPRAY! My hero! Cocacola för halsen. Hydrokortison för betten. Ge mig bättre hälsa, snälla!

06:12
Tågjäveln var i tid, före klockan 6 dessutom. Har inte hänt tidigare på resan. Har faktiskt sminkat bort det värsta av betten, jag mår psykiskt dåligt av att ha dålig hy. Okej. Två veckor och fem dagar på resande fot. Två veckor kvar. Självklart måste det komma en dipp. Så länge jag klarar mig undan illamående och huvudvärk! Sitter på en av alla dessa tråkiga tågstationer och undrar när livet ska börja. Längtar hem. Bort. Är svag. Det kliar i Bulgarien... :)

8:14
Har träffat en mycket trevlig brasilianare. Fernando. Vi har ätit frukost ihop och inväntar dagsljus i Sofia. Gick på toaletten på stationen och skrattade lite lätt panikartat. Inga toalettstolar. Toaletthål. Måste man så måste man. Missade hålet första tre försöken. Mitt kiss är nu deras problem! HA! Är nästan skadeglad och lite lycklig. Mår bättre och är gladare sen jag träffade Fernando. Tänk vad mycket trygghet en främlig kan inge.

13:04
Har efter sjukt mycket vilsegångande hittat hem till Bojo och Zlaty. Har duschat och smort in mina bett. Ser fortfarande inte riktigt klok ut. Ska bege mig ut för lunch. Lämnade Fernando på hans hostel och lämnade mitt telefonnummer på hans väska, så vi får väl se om vi kan hänga nåt i Sofia. Är inte så pepp på staden, än. Borde gå ut och låta staden överraska mig! Är nedstämd pga mitt ansikte. Ser ut som att jag varit i slagga och myggan vann.

15:58
Söndagsmys över Sofia. Promenader i parker, skateboards och inlines. Förälskade par. Jag ser monument på monument utan att veta dess historia. Men jag vet att för mycket info är för mycket info.

17:57
Varenda tonåring har gått man ur huse för att bevittna en MTVsändning i centrala Sofia. Man är bara 14 en gång.


Det ser faktiskt bättre ut på fotot än det var i verkligheten.


Ännu en rolig skylt utanför en kyrka.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits