Thessaloniki.

Söndag 18 oktober

11:57
Stannade hemma igårkväll och har sovit många timmar. Försöker bota min förkylning. Det går åt rätt håll! Äter frukost och tittar på grekiska dag-serier. Fars skulle jag tro. Ett glas vatten dricks aldrig fars, en slags gyllene regel. Det spills, hälls, kastas eller balanseras. Skulle vilja använda såpoperar från andra länder i min undervisning. Gissa repliker? Man får sjukt konstiga idéer, en kvinna (eller är det en man?) som inte verkar riktigt riktig har en tröja som är prydd med små dockor längs urringningen. ?

10:01
Segaste dagen på resan and I love it! Promenerar med hunden, äter mat utomhus... En riktig söndag! Jag njuter av grekisk mat och systrarnas sällskap. Jag har fått en ny favorit, hon heter Petroula, sök på youtube! Hon är väderslampa på en grekisk tv-kanal.


Måndag 19 oktober

00:29

Hänger på ett café med systrarna Sofia och Katarina och två vänner. Jag vill adoptera samtliga gatuhundar och hemlösa. Trivs väldigt bra med systrarna och deras vänner!

12:13
Allt jag äger luktar rök. Man kan inte resa genom Europa och be folk släcka ciggen hela tiden. Sitter på en disig strandpromenad. Det är faktiskt turister ute, på en måndag i mitten av oktober. Samlar energi till att ta mig uppåt.

14:49
Det är något visst med städer som ligger på höjden. När man svettat sig upp är det värt utsikten. Sitter på en restaurang och håller på att svimma. Behöver vatten. Bredvid mig sitter en äldre man med det mest fantastiskt vita lockiga håret man kan tänka sig. Skymtar lite mörka hårstrån som vittnar om ungdomens svarta.  Det är stunder som dessa som man önskar att man hade fotografiskt minne och kunde framkalla bilderna från hjärnans hårddisk.

22:05
Ute i parken med Katarina och Kristina. Snart går vi till ännu ett kafé. Börjar bli lite kyligt att sitta utomhus nu. Men bara lite kyligt. :) Lämnar Thessaloniki imorgon, åker söderut! Mot Aten!


 
  
Systrarna och jag på kafé. Gillade "övervakningskameran" i papp.


Bara sådär ba, mitt i stan ba. Älskar sånt!

  
 
Utsikten var.. helt okej.. :)

  
 
Kristina leker dekis-morsa! Alla ville låna söta valpen Loke. Ägaren i rött rakt hår bredvid Katarina.
När vi kom hem ville Sofia och hennes kille busa, så Chiquita fick ta den smällen.

Kommentarer:
Postat av: sean

hej jasto välkommen till Thessaloniki. jag heter sean



jag kommer i från Thessaloniki. jag hoppas att ni ska triva

2010-06-07 @ 08:46:28

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits