Berlin calling.

Onsdag 23 september

05:39
Sov inte mycket. Vandrade genom ett tillvaknande Uppsala. Händer det här på riktigt?

10:00
Berlin. Sitter på nybyggda supercentralen Hauptbahnhof och vågar inte gå ut. Varför åkte jag? Och varför när jag ska ha mens? Panikar redan över packning, en månad, bekvämligheten och trygghetsnarkomanin.

14:04
Ligger i gräset utanför Berliner Dom. Onsdagen 23 september är officiell slappdag! Ska träffa Jan hos honom kl 20:00. Aktivera sig tills dess? Nääääääääh... :)

16:08
Efter nån timme i solen och gräset har jag orkat mig på en liten promenad. På Alexanderplatz fick jag skratta åt originella streetdansare. My heart will go on blev en mycket fin minnesbild. Nu sitter jag nedanför Fehrnsehturm och såg just en tjej jag sett tre gånger idag. Leopardlinnet!!

16:29
Har pratat med en trevlig australiensare på bänken bredvid. När hans landsmän dök upp kunde dom bara prata om alkohol, droger och fester. Nidbild?

17:47
Aussin och hans vänner gick och köpte öl. Skojade till det lite och på frågan om jag ville ha svarade jag Bring it on! Trodde inte dom skulle komma tillbaka. Jag lyckades skylla på magen när ölen väl infann sig. Vilket blev en självuppfyllande profetia då mensvärken och blodet hann ikapp mig när jag äntligen hittade till Hackescher markt. Med fruktdrinken Mr Yellow vid min sida och två Orudis på väg ner är jag på väg upp.

 
- Mein baby gehört zu mir! Undrar om Arnold spelar Johnny? 

 
Min utsikt i några timmar. Svårt att se sig mätt. Faktiskt. Berliner Dom.


Aussin i mitten och hans landsmän. Inga konstigheter.

 
Enorma såpbubblor på Hackescher markt.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits