Ursäkta.

Ja. Min blogg har dött en aning. Men sen jag kom hem har jag haft ont i huvudet konstant. Var hos doktorn igår, hittade inget. Massören idag gjorde ett bra jobb, men huvudvärken består. Då återstår det jag fasade: Tänderna. Förmodligen har något hänt mellan kebaber och spända käkar längs Europas tågrälser. Fasar lite för domen imorgon. För visst spelade jag cool när jag lagade tre hål utan bedövning innan jag åkte men jag har drömt mardrömmar från Berlin till Athen. Hu för att laga hål. Nästa gång ska jag fan sövas.

Idag tittade jag på när kusin Rasmus Ozzy, bror Per och morbror Håkan spelade bowling (mitt huvud orkar inte med fysisk aktivitet). Vid ett tillfälle försökte jag krama min kusin på 8 år och han drog sig fnissande bort. "Sluta ta på mig, KVINNA!" Jag skrattade över hela hallen. Han fattade att han sagt något roligt och kallar mig för kvinna istället för Ida numera. Skönt att en åttaåriga pojke kan definiera vem jag är istället för en Britney Spearslåt från tidigt 2000tal. I'm not a girl, not yet a woman? Nu vet jag, att jag har blivit kvinna!

Kvinna ja. Det börjar komma ikapp mig. Jag har länge känt mig som en tjej. Någon som aldrig ska bli vuxen. Någon som tagit ett krumelurpiller. Men jag måste nog börja förstå att min kropp förändras. Jag har gått från tjej till kvinna. För idag, ladies and gentlemen, har jag gått upp en storlek! Jag skyller allt på min utveckling! Idag köpte jag mina första byxor i storlek 46! Hurra! Jag hade precis börjat känna mig hemma i 44, för att tidigare ha identifierat mig med 42. Men med en Europatrip rikare och 5 kg fetare är det dags att ta steget. Sluta förneka.
Fast mest av allt kanske börja träna igen... :)

Hur ska jag göra med mina reseanteckningar och bilder? Minnen, fragment, historier fyller min hjärna. Ska jag bara skriva loss helt utan kontroll eller inskaffa någon slags struktur?

  
För en vecka sedan var jag på stranden i Athen. Där dansade jag lite.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits