Och resan fortsätter.

Min morbror har efter ungefär 30 år i exil på "fastlandet" och en hel del "ALDRIG att jag vill bo där igen" återvänt. Människan är i ständig förändring. En lugn och harmonisk Håkan tog emot oss i lägenheten som ska vara hans pröva-att-bo-på-en-ö-igen-hem fram till maj. Han spelade skivor och pratade skivor. Det utspelar sig ett parallellt universum på Tradera som vi vanliga dödliga inte har en aning om. När han satt där och brann och gestikulerade medan han berättade såg mormor nästan bara en person; Sven. Min biologiska morfar. Jag var 16 år när han dog och träffade honom inte så ofta så jag är nog inte rätt person att bekräfta eller dementera, men jag kan se de fysiska likheterna i mammas syskon, mer än mamma själv. Hur man än gör så kommer man från någonstans.

Berlinboende, check. Kollat in tider för morgonpasset på Spanska ridskolan i Wien, check. Fnissat åt Buda och Pest och förstått varför de slog ihop namnet, check. Funderar över hur man ska packa. Och vad man ska packa i. Behöver man en nätt sovsäck kanske? Och var i Europa ska jag lida av dödlig mensvärk?

Tittat på bilderna på Skurkkakan och undrar vilka alla är, på riktigt. Hoppas folk markerar sig själva på bilderna, är lite nyfiken på hur vissa ser ut, på riktigt. 

  

  
Beetlejuice och Pingvinen från Wallace&Gromit. Mr B and Ms C hade en helkväll.

  
Poison Ivy, Bellatrix, Lucious, Buttra - PowerPuffPingla och okänd skurk.  

  
En annan ond pingvin... Batmans fiende, min vän. Snygga ungar?


  
 
 


Kommentarer:
Postat av: Anonym

Ja, fast vissa beteenden la vi oss till med under alla års boende ihop med Laurin himself! Kram från moster

2009-09-08 @ 08:35:26
Postat av: Andreas

Ah, Wien! Det var ett tag sen. Spanska ridskolan besökte jag däremot aldrig trots att jag bodde där i ett antal månader.

2009-09-08 @ 13:59:08

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits