Morgonstress som övergår i eftermiddagschill.

Såhär kommer jag fungera de sista två veckorna i Uppsala: Vakna stressad. Vara orolig i kroppen fram till lunch. Då kommer jag hitta på något med folk eller komma igång med eget arbete. Va uppe relativt sent. Sova så länge jag vill. Och samma procedur om igen.

Igår gick Per, Martin, Johan och jag på allyoucaneatbuffé. På Stadsteatern mötte vi upp Henrich och vi såg sista föreställningen av Filippa Bark och döden. Det var otroligt bra teater. En sån där jagrekommenderarallaattseden. Tyvärr var det sista föreställningen, men jag hoppas att dom ger sig ut på turné. Ingen har gestaltat tonåren som Sissela Benn. Jag blir så jävla lycklig av riktigt bra teater! Det här var riktigt jävla berörande och bra.

Jag är nog svagast för Armenien, Norge och Rumänien. Ukraina ligger inte långt efter. Schweiz kan nog ta bra plats, men nu kan jag inte sluta tänka på hur lik den är Amy Diamonds It can only get better...
http://www.youtube.com/watch?v=D73I7JTOfN8 - och jag kan inte sluta tänka på att jag gillar Amys låt bättre. Italienskan till trots! Vad är det som händer med mig? Jag kanske blir kär i Paolo Meneguzzi när han sjunger live. Det kan inte slå fel. Italiensk ballad. Ida smälter.
Kommer ni förresten ihåg hur det såg ut i början, för Amy alltså? http://www.youtube.com/watch?v=JZhfGyRlSro&feature=related - 12 år och vilken jävla röst! Ett litet underbarn. Precis som Carola var... Tror vi på ett liknande öde för Amy? Håll alla religiösa män borta från henne! Låt ingen frikyrkopastor komma nära! Och såhär såg hon ut vid sitt första tv-framträdande, 8 år gammal - http://www.youtube.com/watch?v=CnBMHFDERrQ&feature. Så. Himla. Söt.

Men jag måste säga att det är kvinnornas festival i år. Starka, sexiga kvinnor sjunger starka och sexiga låtar. Jag hoppas innerligt på hög röstkvalité live. Det skulle vara sån njutning att få höra rena toner på tisdag, torsdag och lördag. Och såhär kommer Charlotte se ut på torsdag - http://www.voolife.com/media/view.aspx?pid=408313.

  
Henrich och Martin. Vet inte riktigt vad han gör där bakom.
Henrich, Martin och Per skulle försöka se djupa ut. Eh.
Johan och jag är kulturella överlägsna på teeaateern.

 
Ibland brukar jag ge min kamera till Henrich så han ska ta kort på mig.
Då gör han jämt såhär istället.
Jag har länge hotat att publicera bilderna på min blogg.
Dags att han lär sig en läxa!
Moahahaha!

Kommentarer:
Postat av: Henrich

Äntligen en egotrip alá Henrich! Och Fillipa Bark var verkligen grymt bra! Tack för att du drog med mig darling!

2008-05-18 @ 23:43:45

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits