Oh my gosh.

Paris på söndag.

Leonard onsdag - fredag.

Per fredag - söndag.

Bokmässan.

Redovisning av Pelikanen onsdag.

Syster 33 år onsdag.

Göra karaktär till Paris.

Läsa Björnen innan fredag.

Packa?

Hinna? GAAH.


Och jag mår så mycket bättre nu. Jag känner att jag börjar komma in i allt. Efter ett samtal med läraren Helle fick jag upp ögonen och kände ny kraft. Jag är utvald. Jag är speciell. De ville ha just mig. Aaaight!


Kalle och chokladfabriken såg jag i lördags... Vet inte riktigt. Underhållande färgexplosion, göörsnyggt smink, några riktiga Tim Burtonsignerade miljöer och den alltid fantastiska Johnny Depp...
Men är den inte för Hollywoodiserad? Var fanns hjärtat? Och varför var den så snäll? Hade förväntat mig en mycket mörkare och läskigare version än Gene Wilders hårburr från 70talet?
Nu visas den till och med dubbad som en och annan barnfilm?
Viserligen har Tim Burton jobbat för Disney men...
The Oompa-Loompas var dock det bästa jag sett på länge. Och Danny Elfman sviker mig aldrig! I den här filmen vågade han gå lite ifrån sitt vanliga sound (även om han inte så lätt kommer ifrån sin välkända basgång) och gör det med bravur.
Helt klart sevärd och jag kommer att köpa den när den kommer ut på dvd.


Kommentarer:
Postat av: Per

Säg inget ont om Gene Wilders hårburr! He's the genius! :D

2005-09-26 @ 19:36:17

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits