Faller du så faller jag.

Schlager update, några låtar växer. Visst har jag blivit lite förtjust i Magnus Bäcklunds bleka personlighet och halv-etno-pretto-kalas. Så kan det gå.
Och Carolas låt har blivit lite bättre, tyvärr efter alltför många lyssningar.  Men hon kommer ju vinna så det är väl bara att hålla tummarna på en finalplats åtminstone. Det är ju trots allt Carola.

Patrik Isakssons låt berör mig också, tycker det är en vacker text.
Kom ta mig hela vägen hem, kom hela mig med dina händer. Faller du så faller jag.

Åååh, vad det är skönt att drunkna i schlager! I fantastiska textrader, tonartshöjningar och kärlek.
Så där villkorslöst och genuint. Som det egentligen ska vara!

Linda Bengtzing är favoriten på lördag. Som det känns nu. Låten är fenomenal!

Varför är människor så komplicerade?
Det behöver inte vara så.
Och hon vet om det - varför ursäktar hon sig för allt hon ska säga?
Be inte om ursäkt för att du är en människa som har något att säga.
Be aldrig om ursäkt för din existens - du har lika mycket rätt att finnas som någon annan.

Nu tänkte jag skriva lite till och sen bär det av till danssalen och hoppas den är ledig.
Så ska det hiphopas så det blingblingar om det!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits