The Birdcage.

Nu, äntligen, har jag fått den! The Birdcage - Lånta fjädrar. En så himla bra film! Robin Williams spelar homosexuell tillsammans med Nathan Lane. Hank Azaria spelar betjänt. Hilarious är ordet!

Jag gör bort mig hela tiden. Bekräftelse, ditt satans påfund. Vad menar jag, vad vill jag egentligen? Borde ta reda på det först. Skönt att ventilera dock. Känns som om något har lättat. Att jag var tvungen att veta om jag hade något att oroa mig för. För efteråt kändes det overkligt obetydligt, allting.. Som om det inte spelade någon roll för mig längre, så länge jag hade sagt nåt. Men det gjorde det väl? Visst spelade det roll? Inte sant?
Som Candide säger, allt är inrett efter det bästa. Och visst är det min livsfilosofi i mångt och mycket.

Jag har aldrig haft så mycket tvätt i hela mitt liv. Måste tvätta idag. For real.

Igår och idag redovisade tvåorna sina B-projekt. Vilka fullblodsproffs som går här... Har börjat tänka på vad jag vill göra i tvåan. Har några planer. Skriva eget som jag brukar, men även några klassiker lockar.
Skriva eget ja... Borde ta tag i manuset till Medeltidsveckan... Det gäller bara att sätta sig ner och fånga tankarna. Dom snabba jävlarna. Kommer bli med musiker i år, alltså - riktig medeltidsmusik på plats! DRÖM coming true typ liksom ba! Kombinerat med gycklarna i LeER kan jag inte misslyckas.
Joel, mitt älskade ex och en av mina största kärlekar - Maria, Elena och Emma, från min närmaste krets av flickor - Emelie och Caroline, härliga tjejer med humor och den fräckaste glimt. Oslagbart.
Ibland förstår inte jag hur bra jag är.
Måste tänka på det ibland.
Det är lätt att eftersom allt jag gör förvandlas till guld på något sätt så glömmer man bort.
Att det till slut bara rinner av en. Därför är det bra för mig att prestera lite skit emellanåt. Nyttigt att simma i skiten ibland som min improvisationslärare Bosse säger.

Någon sa till mig att killar blir rädda för mig för att jag är för bra. Att jag är för självständig. Vad är det för skit egentligen? Ska jag blir sämre som människa för att få ragg? Där får man för att man försöker sitt bästa. Ingen vågar sig på mig. Ingen vågar sig nära. Så jävla avskräckande är det väl inte med en tjej som mig?


eld
Eldsagan anno 2005 - Joel, Emelie, Elena, Emma och Maria. Caroline spelade Miranda.

Kommentarer:
Postat av: carbuncle

UNF kommer att vara grymt aktiva på medeltidsveckan! Nordergravsnätter, here we are!

2006-03-17 @ 19:33:44

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits