Vårfest och C-projekt.

Ojojoj, här händer grejer... Hinner knappt uppdatera längre.

Igår var det Vårfest på Wendelsberg, god mat, liveband, awards och dans hela kvällen. Det var en himla mysig kväll, inte så stort deltagarantal från teaterlinjens sida, men vi som var där rockade för allas räkning.
Jag fick bugga med Christoffer i min klass - han har tävlingsdansat i lindy, bugg och sånt där. Fy fan sicket drag! Jag flög som en vante, men ytterst kontrollerat. Det var en häftig upplevelse! Han är ju proffs. Så dansade jag massa med min bodyguard Mattias, vi fick också till det väldigt bra, jag körde på något som liknade rock'n'rollsteg, men hoppade runt mest och slängde mig upp gränsle över Mattias, som böjde ner mig och så hoppade jag ner på fötterna igen. Jag har ont i hela kroppen, men det är det helt klart värt!! Det var helt sjukt skoj! Man blir påmind om att man är uppvuxen med en dansbandspappa... : ) Kvällens roligaste tryckare var med Hampus, vi fick spel och gjorde något som liknade modern dans, med inslag av skogens alla djur och sex. Eh. Kvällens finaste tryckare var med David - som inledde med en replik på sin rara värmländska "Jag kan inte dansa, jag är blyg." Fan heller, tyckte jag, och drog tag i honom - killen jag inte kan hantera men inte vill vara utan.. : D

Vi har också fått reda på vilka C-projekt, slutproduktioner, vi ska jobba med. Jag hamnade i mitt förstaval (oh, yeah!) som är en pjäs skriven av regissören Dorthe i Skåd2. Den handlar om incest. "Berättelsen om Alice." En självupplevd historia. Dorthe är en modig och stark kvinna. Det ska bli spännande att få göra något sådant här. Jag som brukar beskrivas med att jag finns under rubriken "glättig" i ordboken.
Vi är två kvinnor, tre män - och det kunde inte bli bättre - jag fick min älskade Victoria som motspelerska! Vi trodde aldrig vi skulle få vara med varandra, men tji fick vi. Victoria och jag har gått och kramat på varandra idag och varit väldigt lyckliga. Det känns väldigt bra med henne, både privat och som skådespelare.
Männen är Vidar, Magnus och David. Frågan är väl om jag kommer kunna jobba med David, äsch, jag får väl vara proffsig - Inte bli irriterad och frustrerad på honom när vi repeterar. Haha. Lättare sagt än gjort, han är världens retsticka... : D
Men jag tror inte det kommer bli något problem, det kommer inte finnas utrymme för honom att vara jävlig mot mig, vi kommer ha nog med att gräva djupt och gråta. Mycket Lars Norén blir det. 

Nu ska jag och Carmen prata snusk.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits