Visst blir man inte annat än lycklig...

...när det på posten dimper ner en Krullis Cup t-shirt anno 2006? Min pappi vet vad som gör mig glad. Krullis Cup, för er oinvigda, är Gotlands mest folkliga och populära fotbollsturnering. Min pappas jobb är arrangörer, Gotlands tidningar. De allra minsta springer i klump där bollen finns, helt utom tävlan. Högstadieklasserna visar fin fotboll och tävlar om prestigen. De där emellen har t-shirtarna ner till knäna som små klänningar. Jag har vunnit Krullis. Terra Novaskolan klass 5A 1997. Jojjomänsan. Plus att jag jobbat ett antal finaldagar i mina sportlovsdar. Så Krullis innebär många minnen.
Kommer ihåg ett vackert högstadieminne som jag vill dela med mig av... (Bearbeta, killen dumpade mig senare!) Jag var 14 år, på väg att komma i min hiphop/alternativeperiod. Jag hade baggyjeans, träkulshalsband, stora Vagabondgympaskor jag tjatat till mig, FILA t-shirt och en träningsjacka som fortfarande är i bruk. Jag var så att säga, coolaste katten i stan.
Jag hade chattat med André på Tjelvar, ett skoldatanätverk på ön. Han var det snyggaste jag någonsin hade sett. For real! Han skulle till Krullis på finaldagen. Jag tyckte han kunde komma fram och hälsa (nej, vi hade aldrig setts i verkligheten, bara bytt bilder) men han var blyg. Efter finaldagen skrev han i ett mail till mig att han hade suttit hela fredagen och tittat på mig där jag satt och jobbade i sekreteriatet. Att han inte kunde ta ögonen från mig. Åh vad jag föll! Haha. Men åh vad ont det gjorde när det tog slut.
Nä. Som Nanne säger - Många karlar, lite tid. Och jag har fördelat den väl.. Haha!

Jag mår bättre nu. Men är otroligt trött. Kommer gå och lägga mig snart. Hoppas sömnen kommer lösa det mesta. Får svar på blodprovet i nästa vecka. Tjoho!
Ursäkta om jag inte svarar på sms och mail eller hör av mig alls, men jag är inte riktigt med i matchen just nu. Ni vet var ni har mig ni som känner mig. Lots of love!

På lördag smäller det. Melodifestivalen i Göteborg med Per. Är det sanning? Oh my lojd!


krullis
Krullis Cup t-shirt från pappi.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits