Modern konst ar ganska roligt.

Idag har vi varit i Nice och sett det som bor ses. Vi har varit pa Chagallmuseet och haft en mycket underhallande gammal svensk dam som guide, Gunilla, som nog glomt det mesta. Hon kunde peka pa malningen och saga saker som - Har ar en stol, den har jag aldrig sett forut.
Hela ganget brutalfnissade och varst var nog lararen Tinou som fnissade loss och gomde sig bakom Magnus. Vi at picnic pa graset utanfor och sen var det upp upp upp i Nice for att komma till vattenfallet och utkiksplatsen. Varsta fina vyn over Nice som jag gillar som helhet.

Sedan var det ytterligare ett museum att besoka. Mimac, det moderna museet. Mycket konstigt och inspirerande. Jag tror jag borjar forsta saker och ting. Man ska inte tanka for mycket utan titta med sina kanslor helt enkelt. Man ser vad man ser. Och ibland blir man berord.

Efter Mimac tog vi en svang i gamla stan. Alskar dessa tranga grander men nagot i mig funderar over brandvagar och utryckningsmojligheter. Om det skulle borja brinna liksom.
Sedan at vi lite mat som ar speciell for Nice och Provence. Bland annat hela sma sma friterade fiskar som man skulle ata hela. Sma sma fiskar, sma sma ben.
Intressanta smaker.

Nu ar vi hemma pa vandrarhemmet och min grupp ska forbereda var redovisning. Igar satt vi uppe sent och jag hatar det.
Har forresten anmalt den personen som skrivit ful kommentar pa mitt forra inlagg. Skont att man kan kolla det dar med IPadresser och sant. Skulle dock vara kul att veta vem det var.

Nu vantar Peter Brookganget! Tjing!

Kommentarer:
Postat av: carbuncle

Ida! Jag vill också anmäla folk =) Säkert att man inte kan kolla vem det är också?

bouches (alltså puss, inte det där andra)

2006-11-09 @ 16:47:12

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits