Bo Kaspers releasespelning.

Ojojoj. Jag har varit på en av de roligaste spelningarna i mitt liv. Bo Kaspers releasespelning för nya plattan Hund på Bengans skivaffär. Gick med Micke i Show1. Det var vi och en härlig blandning av människor som blivit berörda av dessa Pitepojkar på så olika stadier i livet. Gymnasieflickorna, bissnissmännen, skejtpunkgrabbarna(?) med bihang, medelålders par, unga människor med en förälder bredvid sig...
Bosse är i gasen som vanligt och pladdrar på i vanlig ordning på sin störtsköna dialekt. Eftersom det var en releasespelning hade de inte fulltaliga instrument så Mats fick lira på en pytte Casio utan ingång istället med en mick på dess lilla högtalare. Mats skrattade och sa på norrländska:
- Jag tror det är första gången jag blivit sponsrad av Casio.
Medan Mats senare stämde sin gitarr började Bo prata om Mats:
B - Jo ni förstår att när Mats var liten spelade hans brorsa gitarr, så Mats fick inte börja spela det utan klaviatur och piano, idag är han en av dom bästa i landet. Så nu tar han igen gitarrspelandet...
M - Jo visst... Undrar vad brorsan gör idag? 

Spelningen fotsatte. Den var sponsrad av Burfors och Bohusbanken så massa bissnissfolk där. De hade fått varsin personlig skiva som Bosse skojade om:
- Det är visst inte bara vi som släpper skiva idag.
Killen bredvid mig sträcker fram sin skiva till Bo som tar emot den och skrattar lite.
- Den här ska vi lyssna på sen.
Bo vet inte riktigt var han ska göra av skivan så han stoppar den under arslet, vilket hela publiken kollektivt tolkar som att han dissar killen och skivan något brutalt genom att köra den via röven.  Bo försvarar sig:
- Nää.. Förlåt! Det var inte så jag menade!

Bosse fortsätter publikfria.
- Alla resenscenter och skivfolk undrar om det här är någon slags uppbrottsplatta, mycket trasiga relationer och sånt. Men jag måste bara få tillägga - jag är lyckligt gift med en sexig kvinna. Och hon är i stan nu på Bok&Biblioteksmässan - så jag kommer i alla fall få knulla ikväll!

När Bosse har pratat en längre stund mellan två låtar så öppnar den annars så tysta Fredrik munnen och avbryter Bosse i en mening:
 - Ska vi inte spela låten snart?
Publiken skrattar åt Fredriks plötsliga replik. Bosse skrattar med.
- Förlåt Fredrik, klart vi ska...

Sen stog vi i autografkön. Långt fram. Bosse dricker öl och sträcker ut sin flaska mot oss.
- Vill ni ha lite?
I en nanosekund är jag beredd att svika alla mina ideal för att få smaka Bo Kaspers saliv men greppar verkligheten och blir frågande. Kunde han inte ha druckit Loka?! FAAAAN!

När Micke kom fram till Bo så frågade han om han kunde skriva "Grattis Uffe". Följande dialog är på norrländska. Skelleftemål vs. Pitemål. Underbart.
Bosse - Vem är det som fyller år?
Micke - Det är farsan...
Bosse - Jasså... Hur mycket fyller han?
Micke - 52.
Bosse - GUBBJÄVEL!

När jag kom till siste bandmedlemmen Michael så lutade han sig fram över bordet och sa något till mig. Jag var på väg bort och undrade vad han sa. Han svarade att jag inte skulle slänga ihop omslaget direkt för att pennorna kladdade och så log han stort och mjukt. Alla killarna såg en i ögonen och var mycket trevliga. Ett slags lugn låg över dom.
Bo Kaspers Orkester har mognat. De känns tryggare och vuxnare. Jag tror att "uppbrottet" var nyttigt för alla parter. De insåg att de hör ihop och ska skapa tillsammans. Det är kärlek det!
Nu ska jag lyssna på plattan och bilda en uppfattning. Har redan fattat tycke för En man du tyckte om.


boko
Bosse, Fredrik och Michael.

casio
Mats med den lilla Casion.

Kommentarer:
Postat av: julia

bo å comp känns lite som oss i terra nova gänget... lite ironi men förstår du va ja menar :)
pusselipuss - snart kombos haha

Postat av: carbuncle

Vi vet vem han ska få knulla med, visst vet vi, Ida? ;-)

2006-09-23 @ 20:21:27
URL: http://carbuncle.blogg.se
Postat av: carbuncle

Lena är häftig =) Jag gillar hur hon skriver och hur hon förhåller sig till saker.

2006-09-23 @ 23:07:21
URL: http://carbuncle.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits