En dag att tvätta och städa.

Så. Första tvätten är ilagd. Innan mamma kommer runt 12 ska jag ha hunnit tvätta klart och städa lägenheten. Vill dock inte väcka mina tjejer som ligger och snarkar i sina rum. Undrar hur länge dom sover idag... : )

Nu har jag sett alla utom 2 föreställningar.. Jag har blivit mer och mindre berörd. Igår fick jag en fantastisk upplevelse, signerad min klasskamrat Andreas Papastefanou. Hans collage Lina går på lina är... Ja. Jag vet inte vad jag ska säga ens. Stum. Jag måste se den igen. Den är gjuten. Pang i plåten. Efter den fick jag se en mycket välarbetad och rolig Line Knutzon pjäs, Först föds man ju. Om kärleken och alla trådarna som vävs in i varandra. Så träffande och så mänskligt uppenbar. Mina vänner gör ett beundransvärt jobb. Annars har jag hitills denna teaterfestival fått se andra gobitar i collagen Hör du att jag andas Amelie, Fler som köar eller få, färre färst, Vackra människor, Den jag kunde va´... Kvar har jag collaget Kontur och musikalen The show must go on.

Idag kommer mamma, pappa och Per för att titta. Min syster och hennes kille kommer på fredag. Ikväll kommer också Towetott och tittar på min föreställning. Måste bli pigg tills des, nu är jag ganska trött. Kan inte sova länge.

Sommaren tar form. Inget jobb för pengar, som vanligt. Har pratat lite med gycklarna. Jag hade egentligen tänkt ta en sommar fri från prestation, men jag tror jag kommer börja klättra på väggarna då... Så jag har börjat överväga tanken att skriva något nytt. Yeah, you heard me... Inte den där andra mastodontvisionen, den sparar jag till nästa sommar, då med en fet Wendelsbergsinspirerad ensemble, för i år vill jag nog skriva något mindre till bara LeEr. Alltså, mindre betyder inte att den är dålig utan bara att det är något annat än mastodontprojektet... Man ska väl smida medan järnet är varmt? Här blir man en färsk teaterpedagog 1 juni, förvalta det på bästa sätt?
Jag är sugen på något nytt, det är bara att jag är så trött nu.
Men snart åker jag hem.


image291
Anders och Ida på fest hos David. Eh. Ja.

image292
Haha, jag gjorde nog världens snabbaste baluppsnyggning. Duschade på 5 min, 10 minuter senare var jag ute och minglade i min rosa bakelse. Vem är ambitiös? Inte jaaag...
Mitt mission var att hitta det fulaste i klädförrådet. Om jag lyckades? Hehe.

image293
Ida och Carl som lyckligast. Jag vågar inte ens tänka på hur ungarna skulle se ut.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits