Back to reality, oh, there goes gravity!

16:53
Peter Jöback smeker mina trumhinnor. Andreas är på väg hit. Jag har läst en mycket intressant kursbok i två timmar nästan i sträck. Nu ska jag och Andreas till Ikea och Elgiganten, min telefon är klar. Det är sol ute. Löven flyger i den värmande höstkylan.

Jag har varit hemma på ön en sväng, jobbat på gymnasiemässan. Det känns lovande för min teaterprofil på Donnergymnasiet. Och jag fullkomligt älskar hela skolan, helheten, lärarna, eleverna, platsen... Det är nästan läskigt vad nöjd jag är. Får det vara så här bra?

23:41
Igår var jag i Göteborg och hade teaterkommitémöte. Jag har kommit på att jag inte längre är rädd för konflikter, men att jag är dålig på att ta ställning. För jag vill lyssna till punkt på båda parter, sen sova på saken och säga kanske en eller två kloka meningar dagen efter, utan att "välja sida". Det kanske bara är onormala jag som funkar så.  Jag tror jag är mest feg. Feg och lyhörd, jävla kombo.

Efter mötet åkte jag till Landvetter för att få åka hem till käraste Uppsala. MEN... Allt verkade okej, skulle flyga med Sterling för första gången, och vi klev på. Somnade direkt. Efter 20 minuter fick vi kliva av flyget. Det var något fel på planet. Vänta vänta vänta... Mer information, vi kommer inte lyfta förrän om över 4 timmar. GAAH! Ringa mamma och kolla tåg, alla tåg fullbokade. SUCK. Så det blev 6 timmar på Landvetter, Sveriges INTE roligaste flygplats. Men jag hängde med lite Junis fjortisar från Skellefteå, vi körde varandra i bagagestrollys tills vi blev tillsagda, lekte Djungeltelegrafen, kastade godis på varandra och gjorde flygvärdinnekoreografi till populärmusik. Det gick väldigt smärtfritt faktiskt. Så runt 00:30 var jag i Uppsala och finaste Andreas kom och mötte mig och följde mig hem denna sena söndagnatt och tidiga måndagmorgon.

Just ja, på lördagen såg jag Wendelsbergstreornas (Teater Hybris om jag får be) genrep på Woyzeck. Vilken grej... Grät och blev helt matt på slutet. Skumt att se den här konstellationen bara. Vill se den igen, jag kände inte att jag fattade allt. Efter det såg jag Skåd2s barnteaterproduktion - Momo eller kampen om tidenl. RYSLIGT BRA! Riktigt bra jobbat! Kul att se de gamla ettorna kicka ass. Efter denna fetkulturupplevelse begav jag mig till stan, åt 12 BITAR SUPERSUSHI med Julia och myste i hennes soffa i hennes finfina lya i Kålltorp och såg Smala Sussie. Sen kom Linnea och Alex och vi såg Bring it on. En mysig kväll! Så avslutades den med att få krypa ner hos Julia i dubbelsängen. SWEET.

Imorgon har jag seminarium. Det ska bli intressant i många bemärkelser.



        
Ut på promenad med min gudson Wille och pappa.

  
Woyzeck och mys hos Julia, vars ben syns på sista bilden.

Kommentarer:
Postat av: u

Va trevligt att du gillade Momo :D jag vill se Woyzeck NU! Aja, imorrn så ;)

Postat av: Moa

Momo förstördes för mig när jag gick i mellanstadiet, vi tvingades lyssna på en fett tråkig lärarinna som läste den 30min varje morgon.

Tackar du ja till alla dina facebook-vänneransökningar?

2007-10-09 @ 23:27:23
URL: http://carbuncle.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits