När jag är deppig...

... så läser jag min gamla Lunarstormdagbok. Det är väl en trygghet på något sätt. Att landa i något.

"Blind av förundran
Ett våldsamt stillestånd
Att förlora sig i
Känsloströmmar utan makt
Att vara heligt förbannad
Symbolik utan värde
Sång för en fjäril
Älskad liksom du
Det är sakerna som gör dig
Det är dem små orden
Att i ett vingeslag
Ge upp det som var
Blindas
Hindras...
/Boken om oss, Okänd"

Det här skrev jag 22 februari 2003. Jag har svårt att förnimma att jag hade ett vidare djup då. Jag underskattar nog vem jag har varit. Måste nog komma över det, då jag ska jobba med människor i den åldern och inte får underskatta eller förlöjliga deras känslor och djup.

"Bara så ni vet...  Ons 19 mar 2003 20:46
Så anser jag att fotboll är vackert, mint är gott, kärlek är något otroligt, skolan är intressant (för min skola rockar snett!), D.A.S.S är skoj, utseende är irrelevant, skriva är härligt, Djurgården finns i mitt hjärta, han på O har underbara ögon, Italien väntar på SP2 från Donner, göra bort sig är kul och att det finns mer saker i livet än att oroa sig över det man inte har."

Den där O... Jag plågar mig i anteckningarna om mitt krossade hjärta. Jag var så mäktigt kär i honom. Kan fortfarande känna en 16-17årings smärta när jag läser det här. Je ne regret rien sa Piaf - men jag ångrar bara det. Att jag aldrig chansade på honom.

Men så hittar man psykbryt med brorsan också, då ler man.

Tors 26 jun 2003 23:38

"från och med nu får vi inte prata, enbart skriv!
this is per and ida. från oss alla, till er alla;

i: tänk på att det här ska vi spara till eftervärlden...
p: men tiden kommer att börja gå baklänges snart så eftervärlden kommer snart att bli forntid.
i: ja... men egentligen finns inte imorgon. för när imorgon är, då är det ju idag? eller?
p: men, ge inte upp det finns en morgondag! (mamma ropar: GÅ U LÄGG EJR!!!) som ger ett annat perspektiv, och den är närmre än du tror. ge inte upp när du är trött och svag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !! anna book.
i: anna eek?
p: pernilla auuuuuuuugust.
i: inte tupolevs?
p: two-to-toulouse?
i: noo.. to to TOTO.. (citat, erik scheller)
p: toto? africa? hold the line? lindrar min muskelvärk?
i: huvudväärk, du lindrar min... Hejdå! Auf Widerscene!
p: grrrrrrrrrrrrrrrr. Auf Wiedersehen heisst das! vielleicht können wir Deutsch sprechen heute Abend? oder?
i: yeah yeah.. heil herman!
p: men varför pratar de inte tyska i sound of music? och var höll christer sjögren hus någonstans? EEEEEEEEEEEEEdelBajs.
i: hmm.. tyska är så förbannat fult? Ehm.. Likaså Christer Sjögren.
p: alltså, jag kan tåla att man pratar skit om sjögren, men tyska är ett av de vackraste språken i världen. jag menar: Bratwurst, Flugzeug eller, som din konspirationsskola: Donner!
i: Vad betyder Donner?
p: konspiration.
i: skit ner dig. säve betyder barnarov och richard steffen var lika ful som christer sjögren och christer ostbåge TILLSAMMANS!
p: jaja. men vi får (fick) i alla fall våra betyg i tid, vi har inga lärare som flörtar med eleverna och dessutom får vi ett nytt hus i höst!
i: som du inte kommer få avnjuta? well, vi har i alla fall ett fungerande D.A.S.S? Hur går det med ert S.A.S.S.? *skrocka*
p: D.A.S.S. = Donnergymnasiets Aktiva SS. Nazistskola!
i: Yeah... Du har en poäng där... Jag vet faktiskt inte vad jag ska svara på det.
p: inte jag heller. din lilla hitler-jugendin.
i: ja. det låter ju inte så tokigt! ida adolfina? men men. vad sägs om att gå ner och busa med MAMA och PERNIE?
p: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Entusiastiskt va?
i: very."

Jag älskar min bror och allt vi har att minnas. Eller, Per minns betydligt mer än mig. För jag har så dåligt minne. Vilket han inte är sen att pika mig för.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits