Om att kräkas ett dygn.

Någon slags kräksjuka slog ner mig 23:e december. Var det något jag åt? Var det någon jag träffade? Ingen vet. Mardrömsdygn, julafton modell annorlunda. Mommo&moffa vågade sig inte hit för att dom är gamla och inte vill bli sjuka. Jag kände lite att jag var Grinchen som stal julen. Men det blev en lugn och fin dag, med mycket tv och sova. Dock inte så mycket mat, vilket gjorde matglada mig lite deprimerad så jag fick gråta ur mig en skvätt till Kan du vissla Johanna? som kanske är den finaste filmen jag vet. Paketöppning, min bror blev glad för sin Borat Mankini - dock tog han inte på sig den direkt vilket jag hoppades på. Mamma och pappa blev glada för perukerna, i ett försök att göra en rekonstruktion på deras bröllop 1983. Och jag fick biljett till Bo Kaspers på Wisby Strand i mars, fjärde raden, längtar redan. Och mycket, mycket mer...

Jaha. Ikväll är det juldagshallaballoo på Wisby Strand. Kleerup ska spela och "alla ska dit". Jag och bror har köpt biljett och förfesten är lovad åt tjejgänget. Hur ska kroppen orka? Jag som sett fram emot det här. Smittar gör jag inte längre, och inte heller spyr. Det som är tungt är kroppens återgång till det normala, äta och få energi. Dricka mycket vatten och vila. Den som lever får se.

God Jul.

Kommentarer:
Postat av: Micke

Ta det nu lugnt ikväll Wahlgren när inte jag är med och övervakar! Ses nästa år!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits