Musikalnörd.

Nu har jag ägnat någon timme åt att sjunga hela Rent och lite Sweeney Todd och lite Jesus Christ Superstar. Musikal is the shit. Det bästa från tre världar. Teatern, dansen och musiken. I helig symbios. Mina grannar hörde nog när jag krämde i med hela magen till favoritbrölet i Heaven on their minds. Listen, Jesus, do you care for your race? Don't you see we must keep in our place. We are ockupied, have you forgotten how put down we aaaaAAaaAAAAaaaaaare?

Det är något visst med Pilates dream från Jesus Christ Superstar. Den är 1:29 lång och hinner lämna spår.

Så, schlaget. Ett jävla trist startfält gjorde att jag inte kunde bry mig mindre. Försökte trigga mig själv genom att hitta lite hat i något av bidragen, men inte ens det. BORING som Homer säger. Annars var BWO givna. Och så gulligt bortkommen DunkaFrida var i chocktillstånd. Jag har lite svårt för henne tyvärr. Sjunger om att dricka "jävla massa sprit" och skulle fira segern med "att supa mig full." Jaja, hennes dotter tar säkert inte illa vid. Hon är kanske van. Det var kul att se spektaklet på storbild på Arken i vilket fall.

Aaah, Moulin Rouge når mitt öra. Ewan McGregor, är du gift? Efter Moulin Rouge och Big Fish är du min ögonsten. Jag kommer nog aldrig sluta bli kär i karaktärer på film. Den dagen vill jag inte vara med om. Det är underbart med fantasier. Jag tror nog naivt någonstans att kärlek i verkligheten ska vara som på film. Och den tanken vill jag aldrig heller ge upp. Inte helt i alla fall. Shit, stora krav på männen från min sida! :) Ni ska vara som Ewan, Hugh och Colin. Då är jag nöjd.. :D

Kommentarer:
Postat av: Peter Andersson

Men är inte han McGregor död? Jobbigt att leva upp till, helt klart! Men jag kanske tänker fel på skådespelare, någon var det som dog iaf. nyss.

Postat av: vickan

Njaa inte alla till 100 %
Sven, marcus mellqvist, patrik,tobbe, jag valle amanda, Erica, maria
lyttkens, hum...det e dom ajg kommer på nu..

2008-02-25 @ 15:29:28
URL: http://vicora.blogg.se
Postat av: vick

sena säsongen eller? valle o mandy iaf.

2008-02-25 @ 17:27:42
Postat av: sanne

Apropå musikaler så har jag sett Spamalot :D :D

2008-02-25 @ 18:21:39
URL: http://pearl.blogg.se
Postat av: sanne

Helt underbar!! :D Ååh jag garvade ihjäl mig hela tiden och den var så rolig! Låtarna var helt megabra dom med :D

2008-02-25 @ 21:01:21
Postat av: Peter Andersson

Ah, jaha, då tog jag fel på snubbe, men då är det ju inte lika svårt att leva upp till dina ideal, bara man heter Ewan, Hugh och Colin, och inte är död, så är det ju en lätt som en plätt! :)

2008-02-25 @ 22:16:56
URL: http://zodiac.blogg.se
Postat av: vicora

antingen jobbar man hela säsongen 16 april o framåt eller så börjar man 8 maj o framåt. alla jobbar fulltid från dessa datum. alla slutar den 31 augusti.
varför dessa frågor?

2008-02-25 @ 23:10:35

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits