Buttlefesten.

Så var det Buttlefest igen. Min systers pappa bjöd in till sin "lilla" sommarstuga i Buttle, mitt på ön. Enligt tradition god mat, trevliga människor, allsång med pappas dragspel, hälsa på lammen och njuta av det gotländska landets tystnad och mörker. Jag har lite lantlollaambitioner, ser gärna mig själv boendes på landet om några år. Men jag vet att det inte kommer funka, för att jag är så pass mörkrädd. Skulle nog bli sjuk i huvudet av att bo i mörker bland skuggor. Heeeeeeeeere's IDA! För att nästan citera en berömd filmreplik.
Några lamm rörde sig utanför staketet, sprang runt och gick in i sin hage igen. Ut på landsvägen och runt huset. De vita lammen hade röda märken på ryggen efter att ha smygit sig under grannens röda staket och nosat i deras trädgård. Så skulle jag vilja ha det. Kunna vakna på morgonen, ta tidningen och sätta mig utomhus, klappa lite lamm. Per spelade in en väldigt märklig film när jag för konversation med lammen. Varför fick man lära sig när man var barn, att dom låter Bä och inte Mä som är något mer nära sanningen?

    
   
   
    
   
   
  
 

Kommentarer:
Postat av: towe



fantastisk klänning!

2008-07-13 @ 23:22:41
Postat av: jools

vadå landet... du bor ju nu för tiden där ju....: visby hehehehe!!

götet sakna di... å lite ja me!!

2008-07-14 @ 08:31:04

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits