Hemma på ön.

Så åkte jag tåg. Buss. Båt. Träffade barndomskamraten Clara och hade mycket att prata om och glassar att prova. Efter en trevlig resa från Uppsala är jag nu hemma. Sitter vid datorn medan snön... *tittar ut genom fönstret för att hitta ordet, men ser att snön har gjort uppehåll*... ingen snö tar över husens tak.

Melodifestivalens final känns avlägsen. Det var en mycket pyntad kväll på Café Mumrik med schlagerdisco efter annonserandet av obehagliga Perrellis vinst. Jag är inte nöjd. Jag förstår tanken med att vinna Eurovision, hon är en trots allt en småländsk duracellbarbiemaskin med en platt och själlös dänga, men schlaget är för mig något mycket mer. Jag tycker vi ska ta bort juryn. Dom har spelat sin roll förut och gjort det dåligt. Host host. Martin Stenmark och Nanne Grönvall. Host host. Något av det fina med Eurovisions tävlingar är den demokratiska inrättningen. Vad är då en jury i sammanhanget? Några utvalda få som ska förlänga programtiden och bestämma över de röster vi engagerar oss i att ringa in. Jag tror på antingen eller. Antingen ingen jury, eller bara jury. Men helst av allt en ren demokratisk omröstning där telefonrösterna säger allt och lite till! Folket ska bestämma! Skit i om vi får kvala resten av livet. Jag tycker att det är viktigare med den demokratiska principen.  Annars grät jag av Sibel, Rongedal och Christer. Alla av vitt skilda anledningar. Det bästa startfältet ever. Och det börjar lukta schlagerspex...

Dagarna börjar redan fyllas med innehåll i kalendern. En dryg vecka blir jag här. Här där jag hört hemma.

Imorgon blir det frisör och Gråbo folktandvård! Tjo!


   

Kommentarer:
Postat av: Maria

Wiie, Idah kummar hem till öin! :D
Om inte så syns vi väl på maffiakvällen? ;9

Postat av: big mama

Det är mer än OKEJ! Jag hade HOPPATS att du skulle komma! Ska göra chokladbollar till dig UTAN KOKOS och så ska du få PÅSKMUST, gillar du det?
Vet inte vem mer som kommer på lördag, men som man brukar säga, "är ida där är det party" så även om vi får sitta där ensamma så blir de väl partaj!
puss på dig

2008-03-19 @ 20:55:57
Postat av: Niklas

Tack för att du tog med den bilden! :P

2008-03-20 @ 19:20:10
URL: http://niklas.in

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits