En fredagkväll i Uppsala.

Började kvällen med att grilla marshmallows med Mi, Robert, Martin, Peter och Sofie plus hundarna Noomi och Diesal. Spelade in en hur-man-grillar-marshmallows-film med Martin och en när Mi dansar med hundarna. Några kladdiga, grillade godisklumpar senare begav jag mig till Snorkes där Henrich och Kristian skulle beställa mat. Pojkarna var dödligt hungriga och servicen är god men trög på Snerikes nation, vilket resulterade i psykbryt. Jag hängde inte med i hälften som sades. Sedan kom Jakob förbi och efter maten drog vi vidare till Jazzbaren på Upplands. Dom specialierar sig på drinkar. Jag provade mig en Shirley Temple. Den består av ginger ale och grenadine. Den var väldigt god! Det sägs att drinken uppkom då barnskådespelerskan Shirley Temple på 30talet skulle ha något att dricka på sina premiärer. A kiddie cocktail helt enkelt. Men trött blev jag och gick hemåt för att få mig lite chokladtårta hos Mi och Robert. Där hängde även Martin och Peter och vi hade en härlig stund in i natten. Ämnena flög åt alla håll och sekretessen tillåter mig inte att utelämna någon information. Nä. Så farligt var det inte.

Idag är det lördag. Jag känner en oro i kroppen av att inte hinna med. Flyttar ju snart. Dagarna fylls av lite studier, en del koreograferande inför schlagerspex, lyssnande av årets ESC-bidrag, uppstressande, skratt, umgänge... Jag kommer bli slightly deprimerad när jag flyttat hem, första veckan kommer nog bli jobbig tror jag. Så tomt och ödsligt. Eller, då kommer jag ha fullt upp med skolavslutningar och sånt. Kanske kommer gå bra trots allt.

  
Mys i Arken-parken.


Jag har nog aldrig sett så här full ut. Nån gång.
Och Henrich har nog aldrig sett så ointresserad ut. Någonsin.

   
Försenad mat på Snorkes makes people mad.

    
Killarna beställde in champagne, Mojito och Fidel Castro och jag tog min Shirley Temple.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits